23 mei 2016

Libelle lanceert online tv-zender: Libelle TV

Libelle, het grootste vrouwenmerk van Nederland, lanceert vandaag tijdens de Libelle Zomerweek haar eigen online tv-zender Libelle TV. Met het tijdschrift Libelle, het online platform Libelle Daily, het jaarlijkse evenement de Libelle Zomerweek en een eigen online tv-zender, is Libelle uitgegroeid tot een allround crossmediaal merk met een totaal bereik van 4.2 miljoen vrouwen. Libelle TV biedt eigen Libelle-formats met dagelijks unieke content van de nieuwe generatie vloggers.

Hilmar Mulder, hoofdredacteur Libelle: “Met Libelle TV komt ons blad nu echt tot leven. Per maand bezoeken 1,7 miljoen vrouwen tussen de 20 en de 65 jaar Libelle.nl. Voor de grootste groep, vrouwen van 45-54 jaar, was simpelweg niet zoveel interessante videocontent. Daar brengen wij met Libelle TV verandering in. Wij maken dagelijks nieuwe video’s en brengen zo hun leven op een inspirerende, warme en aansprekende manier herkenbaar in beeld.”

Nieuwe generatie vloggers

Libelle TV introduceert een nieuwe generatie vloggers, voor álle vrouwen van álle leeftijden. Herkenbare en persoonlijke verhalen van echte mensen, uit het leven gegrepen. Persoonlijke tips en inspiratie van vloggers en experts. Het vertrouwde Libelle-gevoel komt tot leven in bewegend beeld. De Libelle-vloggers zijn specialist op verschillende terreinen, zoals reizen, sport, spiritualiteit, food, mode, beauty en tuinieren. Libelle gaat zelf ook vloggers opleiden en is daarom op zoek naar nieuw vlogtalent. Vandaag start de campagne waarin bekende vloggers Furtjuh en Mascha van Beautygloss hun moeders inzetten om ook te gaan vloggen en vragen ze aan hun fans om moeders, tantes of de buurvrouw op te geven als nieuwe Libelle-vlogger.

Eigen formats

Naast de vlogs produceert Libelle ook eigen formats. In In de Wachtkamer vertellen vrouwen eerlijk en open over hun bezoek aan een gynaecoloog, grote en kleine levenskwesties komen aan bod in Zeg nou zelf (‘Vergeef ik mijn man na een slippertje?’) en de vertrouwde Libelle metamorfose-rubriek 7 Jaar jonger. De heerlijkste toetjes worden samen met Rudolph van Veen gemaakt in Toetjes van Rudolph en in de serie Mijn trouwjurk vertellen verschillende vrouwen het bijzondere verhaal achter de mooiste dag van hun leven. Dagelijks worden in Lifehacks! slimme oplossingen gepresenteerd die het leven leuker en makkelijker maken. Later dit jaar komt LibelleTV met een kookprogramma van Yvette van Boven en gaat Ebru Umar in de aanloop van de verkiezingen een politiek format presenteren.

Libelle TV is te vinden op libelletv.nl of via de Libelle TV app, gratis te downloaden in de App Store of Google Play Store.

Adverteren bij Libelle?

Wil je meer weten over commerciële samenwerkingen met Libelle? Neem dan contact op met het salesteam, 088 556 7777 of sales.nl@sanoma.com.