9 januari 2012

Marc Stubbé (45) benoemd als CCO

Met ingang van 1 februari treedt Marc Stubbe toe tot de directie van Sanoma Media Netherlands. Hij wordt benoemd tot Chief Commercial Officer (CCO) en richt zich in deze rol primair op de B2B advertentie markt. Ook gaat hij leiding geven aan de print en digitale salesorganisatie.

De directie van Sanoma Media Netherlands bestaat vanaf 1 februari uit CEO Dick Molman, CFO Steven Flipse, COO Digital Michiel Buitelaar, COO Print Henk Scheenstra en Marc Stubbe.

Dick Molman, CEO Sanoma Media: Door de toevoeging van Marc Stubbe aan het directieteam van Sanoma Media wordt het belang dat wij hechten aan de B2B markt nog steviger verankerd in onze organisatie. De B2B markt vormt een groeiende omzetpoot waar wij als marktleider door onze brede mediakennis onze relaties veel te bieden hebben. Marc brengt door zijn jarenlange werkervaring aan adverteerders- en bureauzijde de juiste ervaring mee om invulling te geven aan een nog professioneler commercieel beleid.

Marc Stubbe: Sanoma Media heb ik leren kennen als een prachtig merk met veel ambitie. Die ambitie bleek uit gesprekken met Dick Molman en Harri-Pekka Kaukonen maar ook uit de overname van SBS. Sanoma Media komt op mij over als een zeer sympathiek bedrijf. Ik zie dat ze veel geinvesteerd heeft in de toekomst en tegelijkertijd zorgvuldig koers kiest voor haar titels die culturele heritage vertegenwoordigen. Als leidende mediaspeler in een snel veranderende wereld kent Sanoma Media vele uitdagingen en ik vind het een eer om deelgenoot te mogen zijn van het sterke team waarmee we die uitdagingen aangaan.

Achtergrond Marc Stubbe
Na een studie in Leiden is Marc gestart bij Loyens & Volkmaars in New York. Daarna volgde Unilever, Media Exposure (later omgedoopt in Mediaedge:cia) en Kobalt (als CEO). Na de verkoop daarvan begon het ondernemerschap. Marc is initiatiefnemer van Pitchblink.nl, Adnovate, Boutriba en Africa Business Communities en betrokken bij verschillende ondernemingen zoals het prijzenwinnende Qiy (Europese Privacy Award en Accenture Innovation Award). Het afgelopen jaar heeft Marc zich ook bezig gehouden met de verkoop van het mediabureau Kobalt aan Aegis.