Goudmijn voor marketeers
In 2019 is de helft van de bevolking 50+. Toch is slechts 22% van de totale mediabestedingen gericht op het bereiken van deze doelgroep. Een gemiste kans volgens Joyce Nieuwenhuijs, Brand Director bij Sanoma en verantwoordelijk voor de brands Margriet, Flow en Donald Duck. Wat haar betreft mogen merken wel wat meer lef tonen.
Dat Sanoma die 50-plusser wel weet te bereiken heeft volgens Nieuwenhuijs alles te maken met de unieke aanpak: ‘Wij weten dankzij jarenlange ervaring als geen ander hoe de nieuwe 50+ doelgroep aangesproken wil worden. Niet op leeftijd, maar op mentaliteit. Dat doen wij door hun behoeftes te erkennen en te vervullen met relevante content, op het juiste moment en via het juiste medium. Of dat nu via een magazine, social media, onze websites of via een event als de Margriet Winter Fair of Libelle Zomerweek is: we zijn dagelijks met onze doelgroep in gesprek. Dat is het mooie van deze tijd, dat we de dialoog aangaan.
Sanoma bereikt de 50+ markt
Door die dialoog is veel beter zichtbaar waar de doelgroep zich mee bezig houdt, maar er zijn meer graadmeters: ‘Niet alleen onze jarenlange ervaring en de dialoog zijn belangrijk om te weten waar de behoeftes liggen. Door de ruim 1,9 miljoen – door ons verzamelde – dataprofielen van deze doelgroep kennen we hun behoeften en gedrag. We kunnen constant volgen wat ze lezen…
Bron: Brummerhop, A. (2017). Margriet bereikt de nieuwe 50 plusser. MarketingTribune, 66-67.
Share: