25 mei 2012

Margriet More gaat door waar Margriet stopt

Zes keer per jaar komen ze uit. De Margriet More specials. Met een andere look & feel, speciaal voor de jongere lezeres. En met voor adverteerders zeer interessante themas. Adjunct-hoofdredacteur Esther Mutsaers legt uit.

Esther Mutsaers, adjunct-hoofdredacteur Margriet Buitenblad , is verantwoordelijk voor de vernieuwde specials van Margriet. Waar staat Margriet More voor? Van Margriet More word je blij! Het is een prachtige serie bewaarspecials met een geheel nieuwe uitstraling. Ze zijn rijk en uitdagend qua vorm en inhoud en jong van geest. Margriet More is een cadeau voor jezelf, komt zes keer per jaar uit en heeft – ook voor adverteerders zeer interessante thema’s: Happy Body , gezond leven en lief voor je lijf, In en om de Tuin , wonen en werken in je tuin, Eropuit , lekker weg in Nederland en daarbuiten, Alles voor de Kids , mode, financien, verzorging, opvoeding en lifestyle voor moeders met kinderen van 4 tot 16 jaar, Mooi Wonen , de nieuwste woontrends en veel doe-het-zelf, en Lekker Feest , feestelijke aankleding in je huis, feestelijk outfits en veel culinair.

In welk opzicht is Margriet More een aanvulling op Margriet?
Margriet More gaat door waar Margriet stopt. De specials hebben een hoog ‘need to know’-gehalte, staan boordevol goed onderbouwde informatie. Bovendien geven ze een zee aan tips, bevatten ze prachtige fotografie, zijn ze origineel in aanpak, grensverleggend en geven ze veel doe-ideeen. Elke special is voorzien van een extra dik krantenkatern met extra aanvullende informatie over de nieuwste adresjes, cijfers, weetjes en sites. En altijd met twee uitscheurkaarten die je tekstueel en visueel inspireren en motiveren.

Margriet More heeft een andere look & feel dan Margriet zelf. Waarom?
Margiet More is voor de jongere Margriet-lezeres. More wordt dan ook in de je-vorm geschreven en is onderverdeeld in vier delen: Dream, Think, Dare en Do. Hierdoor krijg je een totaalpakket van aspiratie, inspiratie, informatie en lekker zelf creeren.

Welke doelgroep spreekt Margriet More aan?
De jongere Margriet lezeres van 30 t/m 45 jaar. Maar ook oudere lezeressen zijn er enthousiast over, zo blijkt na de eerste drie specials.

Vertel nog eens wat meer over de themas.
Elk thema past perfect bij de jongere Margriet-lezeres:
Happy Body , omdat het van belang is op een gezonde manier aandacht aan jezelf te besteden en over jezelf te leren. Margriet More Happy Body geeft tips voor het ultieme prettige en happy leven.
In en om de Tuin , met je handen door de aarde, zelf creeren, zelf ontdekken en natuurlijk de nieuwste trends. Omdat het prettig is om in het voorjaar te genieten van alles wat groeit en bloeit.
Eropuit , met de fiets, aan de wandel, met het openbaar vervoer. Lekker naar buiten en de allerleukste nieuwe hotspots ontdekken. De fijnste hotels en de beste picknickplekken. Heerlijk lezen over de allerleukste uitjes waar je nog nooit van gehoord hebt, dichtbij of ver weg.
Alles voor de Kids , je groeit met je kinderen mee, in welke fases kom je terecht en hoe ga je daarmee om? Wanneer geef je zakgeld en hoeveel? Omdat je als ouder alles wil weten over je kinderen, van peuter tot puber, van trends tot wat ze met hun mobieltjes doen en van tips van deskundigen tot persoonlijke verhalen.
Mooi Wonen , veel ideeen, veel trends en praktische informatie. Hoe moet je nou echt goed zelf schilderen? Welke binnenhuisarchitect kan slimme tips geven en welke bouwmarktproducten zijn het beste voor mijn huis? Heel veel ideeen en inspiratie, omdat je die altijd wel kunt gebruiken als je met je huis, huur of koop, aan de slag gaat.
Lekker Feest , zo kom ik het beste de feestdagen door, alleen of met vrienden of familie. De leukste feestmode, de beste stylingtips voor een feestelijke aankleding en de allerlekkerste culinaire recepten voor op tafel. Omdat je rond de feestdagen het beste voor de dag wil komen, culinair en op het gebied van mode en lifestyle. En om te laten zien dat je de leukste en lekkerste tips gemakkelijk zelf kunt uitvoeren.

Wat is de drukoplage?
80.000.

Wat biedt Margriet More haar adverteerders?
Een prachtige gelumbeckte, 120 pagina’s tellende special waarin elk thema zeer breed wordt uitgemeten. Bovendien staan we open voor prachtige redactionele samenwerkingen.

Wat kunnen we dit jaar nog van Margriet More verwachten?
Op 24 augustus komt de Alles voor de Kids uit, op 5 oktober Mooi Wonen en op 9 november onze culinaire special Lekker Feest.

Wil je een editie van Margriet More ontvangen? Mail dan even naar Ingrid Parlevliet .