https://www.youtube.com/watch?v=t1ukz3T0DHw

4 juli 2013

Margriet voert unieke Klein Geluk-campagne

Margriet lanceerde in juni een spraakmakende crossmediale themacampagne: Klein geluk, groots genieten. Want dat is Margriet, een moment van klein geluk. Zelfs in een abri…

Een kopje thee met verse munt uit eigen tuin, badderen met je lievelingsgeuren, een dag helemaal voor jezelf waarop je niets hoeft – momenten van klein geluk in een druk leven. In dat rijtje past ook Margriet. Een cadeautje voor jezelf.

Het jubilerende weekblad (in 2013 al 75 jaar!) is één van de bekendste mediamerken van Nederland en wil met deze themacampagne vooral duidelijk maken dat Margriet er is voor álle vrouwen. Het concept ‘Klein geluk, groots genieten’ is vertaald in twee tv- en twee radiocommercials en laat zien dat met Margriet een verwenmoment voor iedereen binnen handbereik is.

Bekijk hier de tv-commercials.

Verse thee in de abri
In samenwerking met CBS Outdoor had Margriet ook drie abri’s omgetoverd. In Nijmegen en Tilburg werd een abri getransformeerd tot tuin, met echte theepotten vol muntthee. Dit geheel in lijn met de tv-commercial. Deze abri’s namen de reizigers op een verrassende wijze mee in het Margriet-gevoel: een vers kopje muntthee in een groene omgeving terwijl je op de bus staat te wachten. Klein geluk, groots genieten. Net als wekelijks met Margriet.

In Rotterdam werd een abri compleet bestickerd met Klein Geluk-foto’s met de oproep aan de reiziger haar Klein Geluk-beeld in te sturen. Ook was deze abri voorzien van een digitaal scherm, waarop de tv- en radiocommercials te zien en te horen waren.

Kijk hier voor een filmpje van de abri in Nijmegen.

850.000 gratis mini-edities
Om nog meer Nederlandse vrouwen Klein Geluk te geven, verspreidde Margriet ook 850.000 mini-edities via o.a. La Place, Miss Etam, Dio-drogist, Intratuin, Landal, Kwantum, verschillende print-titels van Sanoma en door promotieteams. Ook is deze uitgave gratis te downloaden in de app Tijdschrift.nl. De mini-uitgave bevat een kortingsbon voor Margriet in de winkel en een aantrekkelijke abonnementsaanbieding.

Crossmediale campagne Margriet

De crossmediale campagne – tv, radio, print, online, social en outdoor – heeft aan drie doelstellingen bijgedragen: het werven van nieuwe abonnees, het stimuleren van de losse verkoop en Margriet op de kaart zetten als Klein Geluk-moment voor alle vrouwen van Nederland.