23 oktober 2014

Marielle Arts en Jildou van der Bijl nieuwe directie Mood for Magazines

Mood for Magazines, de uitgeverij van LINDA. en LINDAnieuws.nl en onderdeel van Sanoma heeft een nieuwe, tweekoppige directie. Marielle Arts wordt per 1 november benoemd tot zakelijk directeur van Mood for Magazines. Jildou van der Bijl was op 1 september van dit jaar al benoemd tot creatief directeur. Van der Bijl blijft daarnaast algemeen hoofdredacteur van LINDA.

Henk Scheenstra, COO Content Media: ”Wij zijn erg blij dat we de dagelijkse leiding onder hoede van Jildou en Marielle kunnen brengen. Beiden hebben een indrukwekkende staat van dienst binnen ons bedrijf en wij hebben er dan ook het volste vertrouwen in dat zij de aantrekkingskracht van de merken LINDA. en LINDAnieuws.nl succesvol voortzetten.

Andere bedrijfsstructuur

Linda de Mol: “De afgelopen drie jaar is Mood for Magazines gegroeid van uitgever van LINDA. en de specials van LINDA. tot mediabedrijf voor de leukste vrouwen van Nederland. Onze snelle groei en spannende toekomstplannen vragen om een andere bedrijfsstructuur en een directie waar kwaliteit, creativiteit en commercieel gevoel in verenigd is. Bovendien vind ik het heel prettig dat Marielle uit onze eigen gelederen komt en het bedrijf en het merk door en door kent.”

Over Marielle Arts

Marielle Arts (1975) startte na haar studies Communicatiewetenschap (UvA) en Bedrijfskunde (Nijenrode) als management trainee bij VNU. Bij VNU Tijdschriften (later Sanoma) vervulde Marielle verschillende staf- en marketingmanagement functies waaronder de functie marketingmanager VT Wonen. Sinds 2009 is Arts marketingmanager bij Mood for Magazines en medeverantwoordelijk voor het grote succes van LINDA. en LINDAnieuws.nl.

Over Jildou van der Bijl

Jildou van der Bijl (1971) werd op haar 27ste hoofdredacteur van Nieuwe Revu en is sinds 2008 –samen met Linda de Mol- algemeen hoofdredacteur van LINDA. Sinds die tijd is LINDA. uitgegroeid tot de grootste vrouwenglossy van Nederland (HOI, 230.000) en uitgebreid met onder meer WONEN- en MODE- specials, LINDA.boeken, LINDA.foundation en LINDA.het bureau. Vorig jaar werd LINDAnieuws.nl gelanceerd, de nieuwssite voor vrouwen die inmiddels meer dan twee miljoen unieke bezoekers per maand heeft.

Over Mood for Magazines

De eerste LINDA. verscheen in september 2003. Het magazine is inmiddels met een gemiddelde verkochte oplage van ruim 200.000 exemplaren de grootste vrouwenglossy van Nederland. LINDA. magazine bereikt 1,1 miljoen mensen, onder wie 300.000 mannen. LINDAnieuws.nl heeft 3,1 miljoen bezoeken (DDMM augustus 2014) en kent 226.038 fans op Facebook en 47.865 volgers op social media. LINDA. bestaat uit maandelijkse themanummers, mode- en woonspecials, jaarlijks het spraakmakende L’HOMO. en LINDA.MEIDEN, dat vier keer per jaar verschijnt. Eind 2013 startte Linda de Mol met de LINDA.Foundation, het goede doel dat arme vrouwen en kinderen in Nederland steunt. Linda de Mol en Jildou van der Bijl wonnen in 2011 de Mercur voor Hoofdredacteur van het Jaar en LINDA. won in 2012 de Mercur Innovatie van het Jaar met de LINDA.lijnt community. Eind 2013 werd LINDA. voor de tweede keer uitgeroepen tot ‘Mercur Tijdschrift van het Jaar’, de belangrijkste tijdschriftenprijs van Nederland.

 

Op de foto links Marielle Arts en rechts Jildou van der Bijl. Beide foto’s kun je op hoge resolutie aanvragen via pers.nl@sanoma.com