15 maart 2012

Met StyletoYou.nl nieuwe shopervaring





Sanoma Media heeft samen met

StyletoYou.nl

een nieuw concept ontwikkeld waarbij de bezoekster advies krijgt op basis van lichaamstype. Daarnaast kan ze zich laten inspireren door kledingstukken die in de bekende magazines zijn getoond. De nieuwe website StyletoYou.nl geeft persoonlijk kledingadvies middels een kledingtool met op maat gesneden advies voor iedere vrouw. In plaats van tips op basis van een beperkt aantal lichaamstypen, biedt StyletoYou.nl een compleet advies dat helemaal aansluit bij elk lichaam.

In combinatie met de inspiratie uit de moderubrieken van diverse magazines zorgt deze tool voor een uniek advies. Heeft de lezeres in Grazia een leuk rood jurkje gespot? Op de website krijgt ze een selectie van kledingstukken in dezelfde stijl te zien. In de rubriek In de stijl van… kan zij alle soortgelijke kledingstukken vinden die in de laatste edities van Grazia, Viva en Libelle zijn getoond.

Sophie van Beijma, Business Unit Manager Fashion, Beauty, Wellness: We zijn heel enthousiast over de samenwerking met StyletoYou en de lancering van deze nieuwe manier van shoppen. De samenwerking met StyletoYou past binnen onze strategie om unieke, vooruitstrevende platforms te ontwikkelen waarbij we kijken naar de behoefte van onze bezoeksters. Uit onderzoek blijkt dat vrouwen nog altijd niet weten wat hen goed staat. Met StyletoYou.nl bieden we meer dan een online shop alleen, we bieden een personal shopper die iedere vrouw zich kan veroorloven.


Miljoen figuurtypen


StyletoYou.nl werkt als volgt: de bezoekster vult haar maten en persoonlijke kenmerken in, en de site toont kledingstukken die haar op het lijf zijn geschreven. Daarnaast informeert de site waarom een specifieke jurk of topje bij de bezoekster past. Dit systeem kan wel tien miljoen verschillende figuurtypen analyseren, vertelt Barbara Snoeker, CEO van 2Style4You.nl en bedenkster van de methode. Elke analyse is persoonlijk, want geen vrouw is hetzelfde.


Bestellen


De meer dan 10.000 aangeboden kledingstukken zijn direct online te bestellen. Het concept draait op basis van affiliate marketing. Bezoekers worden doorgelinkt naar verkopende retailers.