26 september 2013

‘Mijn iPad Mini is altijd binnen handbereik’

Wat lees je, kijk je, doe je online en mobiel? Wat vind je goed, wat niet? Wat wordt de toekomst? Het Mediamenu van: Arlette Schelbergen, mediadirector BPN.

Ik was tien jaar. Toen verslond ik… Toen was ik niet weg te slaan bij…
“Ik verslond stripboeken! Van de Familie Achterop tot Jan Jans & de Kinderen en uiteraard Suske en Wiske!”

Welke tijdschriften lees je nu en waarom?
“Helaas lees ik tijdschriften bijna niet meer, ik blader ik ze door. De stapel is wekelijks en maandelijks zo groot dat er van echt lezen niets komt. Het is simpelweg te veel.”

Waar zit je vaak online? En mobiel?
“Ik zit heel veel online, mijn iPad Mini is altijd binnen handbereik voor nieuwssites (NU.nl), YouTube en Safari. Ik zoek echt alles op. Mobiel gebruik ik iets minder online, simpelweg omdat ik het vaak traag vind.”

En nog tijd voor tv ook?
“Ik probeer zeker op de hoogte te blijven, maar ben ook erg van de series en films (on demand).”

Welke media vind je echt heel knap gemaakt?
“Kwaliteitsseries als The Killing en veel BBC series waar je vanaf kunt zien dat er ruime budgetten beschikbaar zijn geweest.”

Wat vind je zonde van het papier, de zendtijd, de moeite?
“Voor elke doelgroep en boodschap is er een eigen middel, maar de aanbiedingen die ik per fax ontvang…..?????”

Je mag zelf een nieuw medium in de markt zetten. Dat wordt…
“….een verrassing!”

Hoe ziet de mediaconsumptie over tien jaar uit, denk je?
“Meer, diverser en vooral meer individueel in te richten en te consumeren.”

Dank je, wat ga je nu lezen? Of kijken?
“Ik verheug me op seizoen drie van Borgen die op me ligt te wachten…”