13 maart 2014

‘Mijn iPad neem ik ook echt niet mee in bad’

Wat lees je, kijk je, doe je online en mobiel? Wat vind je goed, wat niet? Wat wordt de toekomst? Het Mediamenu van: Dianne Gosselt, Advisor Marketing Communications bij Vattenfall/Nuon.

Ik was tien jaar. Toen verslond ik…

“Boeken, vooral alles van Roald Dahl. En cassettebandjes natuurlijk. Wat betreft tv: Villa Achterwerk!”

Welke tijdschriften lees je nu en waarom?

“Ik lees echt alles wat los en vast zit. Zorg altijd dat ik een tijdschrift bij me heb. Zeker nu ik een zoontje heb, is het makkelijker even een tijdschrift door te bladeren dan in een boek te duiken. Woonbladen zijn favoriet, maar ook met delicious., LINDA en JAN maak je me blij.”

Waar zit je vaak online? En mobiel?

“Funda! Ik wil niet eens nadenken over het aantal uren dat ik daar momenteel doorbreng. Ik volg veel blogs over eten en wonen en ik heb een serieuze Pinterest-verslaving.”

En nog tijd voor tv ook?

“Hmm, onze tv is al twee maanden stuk en ik kan niet zeggen dat ik hem erg mis. We zijn nu rap het hele seizoen van House of Cards aan het inhalen en als ik iets echt terug wil zien is er Uitzending Gemist.”

Welke media vind je echt heel knap gemaakt?

“LINDA! Mooie fotografie, goede artikelen en ook online erg vooruitstrevend.
Daarnaast jullie platform Langlevejehuis.nl, waar wij zelf ook partner van zijn. Dat zit zo goed in elkaar, de flow waar je als consument in belandt klopt helemaal en wordt als erg positief ervaren.”

Wat vind je zonde van het papier, de zendtijd, de moeite?

“PowNed, verschrikkelijk.”

Je mag zelf een nieuw medium in de markt zetten. Dat wordt…

“Ik denk toch iets om de beleving van digitale tijdschriften te verbeteren. Ik wil er nog steeds niet aan, dat gevoel van knisperend papier tussen je vingers is zo fijn. En mijn iPad neem ik toch ook echt niet mee in bad.”

Hoe ziet de mediaconsumptie over tien jaar uit, denk je?

“Ik denk dat weinig mensen dat kunnen voorspellen, we staan aan de vooravond van de introductie van Google Glass. Waarschijnlijk snel opgevolgd door Google Lens, so what’s next? In ieder geval alles on demand.”

Nog een goeie tip voor Sanoma?

“Zorg dat je ook op het gebied van commerciële creatie een totaalpakket kunt bieden. Bij branded content campagnes kunnen we content creatie vaak aan jullie overlaten en het is handig als die ene banner op NU.nl dan ook meegenomen kan worden, zodat je daar niet een apart bureau voor hoeft te briefen.”

Dank je, wat ga je nu lezen? Of kijken?

“Even een restaurantje zoeken op iens.nl.”
 
Meer over Dianne op Twitter of Linkedin.