7 september 2015

Mini editie van AutoWeek magazine voor Nissan

AutoWeek heeft in opdracht van de Nederlandse importeur van Nissan een huis-aan-huis-folder gepubliceerd met een oplage van ruim 5 miljoen exemplaren. Daarmee is het de grootste oplage die AutoWeek, maar ook uitgever Sanoma ooit voor een titel of special publiceerde. De folder wordt deze week verspreid en is een 12 pagina’s tellende mini-AutoWeek geworden, geproduceerd door de redactie van AutoWeek.

De mini-AutoWeek bestaat onder andere uit een uitgebreide vergelijkende test met onder andere de Nissan Pulsar, een testdossier van de Nissan Qashqai en een eerste indruk van de Nissan X-Trail met benzinemotor.

Deze editie had heel wat voeten in de aarde. AutoWeek-uitgever Sanoma heeft vaker grootschalige opdrachten verzorgd, maar 5 miljoen is een record. Om de omvang van het traject te schetsen:

– Totale gedrukte oplage: 5.069.300 exemplaren
– De drukpersen hebben 42 uur onafgebroken gedraaid
– 207 pallets met drukwerk

“Het is logisch, maar natuurlijk ook bijzonder vleiend dat Nissan ervoor kiest om deze klus in samenwerking met het sterkste automediamerk van Nederland te klaren. En dat nota bene in ons 25-jarig jubileumjaar – wat een cadeau!”, aldus trotse content director AutoWeek, Walter van Maren. “Ik kan terugkijken op een bijzonder plezierige samenwerking en hoop dan ook dat we in de toekomst vaker iets voor elkaar kunnen betekenen.”

Meer weten over alle propositiemogelijkheden van AutoWeek?

Neem dan contact op met je accountmanager of met het salesteam, sales.nl@sanoma.com, 088 556 7777.