22 juni 2012

Nieuwe salesstructuur





Sanoma Media voegt op 1 juli 2012 haar print en digitale salesafdelingen samen tot een geintegreerde salesorganisatie. Waarom? En wat verandert er?

Het afgelopen jaar hebben we in een aantal segmenten al succesvol gewerkt met een geintegreerde, crossmediale salesaanpak voor o.a. de Auto, Home Deco en Travel branche. Met de nieuwe salesstructuur wordt deze geintegreerde manier van werken verder uitgerold.


Nog beter inspelen


Sanoma Media is een mediabedrijf met een breed portfolio aan sterke merken met een groot bereik. Daarnaast hebben we enorm veel creatieve conceptkracht en doelgroepkennis in huis, waarmee we jou als relatie de best passende en verrassende commerciele communicatieoplossingen kunnen bieden. Of je nou een branding- of een performance doelstelling hebt.

Met onze nieuwe salesstructuur kunnen we vanaf 1 juli nog beter inspelen op wat jij van ons als mediapartner verwacht. Professioneel en servicegericht, op een kostenefficiente manier.


Wat verandert er precies?


Aan de directie van Sanoma Media is de functie van Chief Commercial Officer toegevoegd, die sinds 1 februari wordt vervuld door Marc Stubbe. Hij is in deze rol verantwoordelijk voor de hele salesoperatie van Sanoma Media.

De Sanoma Media salesorganisatie bestaat per 1 juli uit 3 pijlers:

Klantpijler: crossmediale salesteams gericht op specifieke branches en het mediabureau salesteam. Deze pijler wordt aangestuurd door Gijs Vollaers.

Productpijler: salesteams met specialisten op het gebied van o.a. Marketing Partnerships, Performance Partnerships, Automated Trading, Comparison en Strategische Productverkoop, waar o.a. NU.nl, mobile/tablet en video onder vallen. Deze pijler wordt aangestuurd door Rachel Gomez Y Maseland.

Expertpijler: o.a. Marketing Intelligence Sales. Deze pijler rapporteert direct aan de CCO.

De wijzigingen in de nieuwe salesstructuur en het bijbehorende organigram zijn na te lezen op

www.sanomamedia.nl/sales

.