15 juli 2014

NU.nl en Kieskeurig.nl transparant beschikbaar voor programmatic buying

Na Startpagina.nl, Viva.nl en NUsport.nl stelt Sanoma ook NU.nl en Kieskeurig.nl transparant beschikbaar voor programmatic buying via ADAPT.

Sanoma is vorig jaar gestart met het aanbieden van specifieke titels via programmatic buying zoals Startpagina.nl en Viva.nl. Daar komen nu ook de bereikstitels NU.nl en Kieskeurig.nl bij. Deze mogelijkheid stelt klanten nog beter in staat getarget en op relevante omgevingen in te kopen via ADAPT.Tot op heden was een selectie van NU.nl gecombineerd beschikbaar, als channel in ADAPT. Vanaf nu is het ook mogelijk om specifieke katernen van NU.nl zoals Economie, Lifestyle en Sport in te kopen. Kieskeurig.nl is op dit moment als site in te kopen.

Het transparant beschikbaar stellen van deze titels is een belangrijke stap richting een volledig transparant Sanoma netwerk via programmatic buying. De nieuwe inkoopmogelijkheden op NU.nl en Kieskeurig.nl zijn beschikbaar voor zowel directe klanten als third parties.

Martijn Eindhoven, manager Yield & Advertising Sanoma: “We zijn continu bezig om het programmatic aanbod verder uit te breiden en hiermee aan de groeiende vraag vanuit de markt te voldoen. We verwachten eind van dit jaar alle titels in het Sanomanetwerk transparant aan te bieden in ADAPT.”