Libelle is het grootste cross mediale vrouwenmerk van Nederland en blijft groeien. Niet alleen in print heeft het merk het grootste bereik, in september was het ook online het grootste vrouwenmerk met bijna 1,7 miljoen uniek bereik. Louise van Nispen is Director General Interest bij Sanoma en verantwoordelijk voor grote mediamerken, waaronder Libelle, Margriet, Ouders van Nu en Donald Duck.
Libelle richt zich op vrouwen die het warm kloppende hart van de samenleving vormen. Van Nispen: ‘Deze vrouwen zijn sociaal, vol energie, gezellig en staan volop in het leven. Vaak hebben ze kinderen en daarom zijn gezinsleven en familie belangrijk voor ze. Ze lezen graag verhalen over echte mensen, zijn op zoek naar inspiratie, over onder andere wonen en koken, en houden van mode en beauty. De gemiddelde leeftijd is 40+. Libelle ‘makes a good life better’ en dat is kenmerkend voor de insteek van het merk.’
Libelle kan rekenen op een vaste schare fans: ‘Gemiddeld zijn zij al langer dan 15 jaar abonnee, maar ook online en op ons event blijven ze terugkeren. Ons merk snapt de vrouwen in Nederland, per maand bereiken we met de kanalen van Libelle 4,4 miljoen vrouwen. We voelen aan wat vrouwen denken, wat ze willen lezen, ervaren en beleven. De content van Libelle is heel herkenbaar en voelt dicht bij. Alsof
ze advies krijgen van een dierbare vriendin. Die kennis van de gewone vrouw in Nederland maakt dat Libelle succesvol is. Het is een general interest merk met pijlers als human interest, mode, beauty, lifestyle en koken. Binnen die pijlers overheerst altijd het Libelle-gevoel: een positieve benadering om dingen mooier en…
Bron: Klein Spelvaut, J. (2017). ‘Offline én online de grootste’. MarketingTribune, 46-47.
Share: