13 september 2013

“Ook al ga ik naar de jungle, mijn WIFI en 3G doen het”

Wat lees je, kijk je, doe je online en mobiel? Wat vind je goed, wat niet? Wat wordt de toekomst? Het Mediamenu van Ellen van IJssel-van den Broek, Client Service Director bij SVBmedia.

Ik was tien jaar. Toen verslond ik… Toen was ik niet weg te slaan bij…
“De Tina en de Donald Duck. Ik danste op de klanken van de geweldige serie FAME, die mij later bracht en inspireerde bij mijn mediacarrière. Verder spendeerde ik ieder vrij uurtje in een dansschool.”

Welke tijdschriften lees je nu en waarom?
“LINDA. Gewoon omdat LINDA met een variëteit aan trends, realistische verhalen en goede interviews een alledaags meeleesfestijn is. De vakbladen die ik lees zijn FD, Adformatie en Emerce. Maar in het weekend Autoweek, Grazia en Donald Duck, omdat ik nog steeds een beetje kind ben ;-)”

Waar zit je vaak online? En mobiel?
“In de ochtend scan ik NU.nl en Facebook. Overdag lees ik op LinkedIn interessante vakartikelen en surf ik over het net. Google is ‘my best friend’ om mijn nieuwsgierige hang naar informatie van algemene kennis te voeden. Mijn Samsung Galaxy S4 gebruik ik als tablet en staat vol met apps als Het verkeerpro, Facebook, Twitter, LinkedIn, Bankieren, Business Calendar en NU.nl. Ik kan niet meer zonder mijn mobiel.”

En nog tijd voor tv ook?
“ZIGGO on-demand is perfect voor de series en films waar ik geen tijd voor heb. Reclameblokken fast forward ik, maar zie ze wel. Ik probeer toch een breed scala aan programma’s te kijken op zowel publieke, als commerciële zenders. Gewoon uit pure interesse waarom de markt zo beweegt en wat de markt doet bewegen.”

Welke media vind je echt heel knap gemaakt?
“Wat mij inspireert zijn vette apps, animaties, games, of brandplatformen gemaakt in 3D, waar wij als consument worden meegezogen in een wereld van verbazing en soms verslaving.”

Wat vind je zonde van het papier, de zendtijd, de moeite?
“Ik weet dat ik veel mensen met mijn uitspraak voor het hoofd ga stoten, maar deze vraag beantwoord ik als consument. Kranten zijn zonde en goed om de vis in te verpakken. Ja, ja, ja… Excuus voor deze uitspraak. Maar ik ben nu eenmaal niet meer van het papierenwerk. Zonde van de zendtijd en moeite zijn programma’s waar men echt de weg kwijt is. Ik wil niet weten waarom ordinaire meisjes de jungle ingaan en vooral niet weten waarom zij zich afvragen of de aarde twee zonnen hebben. Helaas bestaat het echt!”

Je mag zelf een nieuw medium in de markt zetten. Dat wordt…
“Zo… Dat is een moeilijke vraag. Als ik daar het antwoord op wist, dan zou ik vast heel rijk worden.”

Hoe ziet de mediaconsumptie er over tien jaar uit, denk je?
“Een gehele digitale wereld waarin wij verlengstukken gebruiken om te consumeren, communiceren en te discussiëren met elkaar.”

Nog een goeie tip voor Sanoma?
“Er moet meer worden samengewerkt met jullie tv partner. Er is te weinig synergie tussen tv, print en online. Waarom?”

[Noot van de redactie: Sanoma en SBS hebben aparte sales afdelingen, maar er wordt steeds vaker en intensiever samengewerkt. Dit zal in de toekomst alleen nog maar toenemen.]

Dank je, wat ga je nu lezen? Of kijken?
“Ik stap straks het vliegtuig in om 18 uur te genieten van mijn nieuwe LINDA, Quest, Donald Duck en het nieuwe e-boek van Sophia Kinsella. Ook al ga ik naar de jungle, mijn WIFI en 3G doen het daar ook, dus NU.nl kan ik dagelijks blijven lezen.”