https://www.youtube.com/watch?v=s4TsaBcpJBQ

25 juni 2012

Publicis wint twee leeuwen in Cannes






Een van de grote Nederlandse winnaars van het Cannes Lions Festival 2012 was Publicis Amsterdam. Na een ADCN lamp, een Grand Award tijdens The New York Festivals en twee SAN Accenten viel Publicis opnieuw in de prijzen met haar campagne voor de Stichting ALS. De campagne ‘Ik ben inmiddels overleden’ won deze week een gouden leeuw in de categorie ‘Direct’ en zilver in categorie ‘Mobiel’.

Negen patienten, bij wie de dodelijke ziekte ALS is geconstateerd, roepen op om samen te vechten tegen ALS door het geven van een donatie. Niet voor henzelf, want zij zijn bij het tonen van de campagne al overleden. Aan de campagne werd twee jaar lang in het geheim gewerkt.

Ondanks het feit dat er geen budget was, was de campagne te zien op TV, online, outdoor, radio, social media, in de bioscoop en in print.

De sobere aanpak in combinatie met de confrontatie met een patient die inmiddels is overleden maakt de campagne bijzonder impactvol en effectief. De donaties stegen in de eerste drie maanden na uitzending met 500%.

De campagne werd gelanceerd via een buzz op social media en een hoofditem in De Wereld Draait Door. Verder was er uitgebreide aandacht voor de campagne in RTL Nieuws, Altijd Wat, dagbladen en op veel wesites en blogs.

Bekijk de commercial

.