29 maart 2012

Rich Media award naar Scheepvaartmuseum






De Rich Media Award 2011

is gewonnen door OneBigAgency, CCCP, SuperHeroes en Magic Bullet voor hun online campagne op NU.nl voor de opening van het Scheepvaartmuseum.


De campagne introduceerde de opening van het Scheepvaartmuseum en liet middels een

homepage takeover

zien hoe we zonder de scheepvaart allemaal Spaans hadden gesproken en NU.nl dus ook in het Spaans was geweest. De Spaanse nieuwsberichten zijn allemaal met een enorme knipoog, zoals het bericht over

koninginne(ofwel hertoginne)dag

. De uitreiking van de Award was op het Digital Marketing Live event van Emerce. De campagne kreeg een wildcard van de jury en trok uiteindelijk de meeste stemmen van het publiek.

We zijn zeer verrast dat we samen met de andere drie bureaus de eerste Rich Media Award hebben gewonnen. Helemaal omdat de online campagne voor het Scheepvaartmuseum een wild card had gekregen. Het is leuk om te zien dat Rich Media op deze manier weer meer in de schijnwerpers komt te staan, aldus Django Weisz Blachetta, medeoprichter van Superheroes.

Bekijk de winnende campagne

.


Deze campagne is ook genomineerd voor een SpinAward in de categorie ‘Online campagne’. Op 5 april vindt de feestelijke uitreiking van de SpinAwards plaats.