Rich media creative approval & programmatic native inzet set-up aangepast

AppNexus hanteert een creative approval proces voor nieuwe creatives die via RTB worden ingezet op het platform. In dit proces wordt onder andere gecheckt of de landingspage correspondeert met de uiting, deze niet langer loopt dan 15 seconden en geen andere taal dan Nederlands wordt getoond. Voor rich media via een vendor zoals Weborama of Sizmek is vanaf heden een aparte flow ingesteld, zodat de uitingen goedgekeurd worden. Het gaat om de formaten 970×1000 (skin billboard), 1800×200 (cross device billboard), 120×90 (floorad), 320×500 (interscroller), 300×600 (halfpage ad) en 970×250 (billboard). Na initiële afkeur worden deze uitingen automatisch goedgekeurd binnen 24 uur. Houd hier rekening mee indien je deze creatives op het Sanoma netwerk wil vertonen.

Wil je programmatic native op het Sanoma netwerk inzetten? Hiervoor is een tool ontwikkeld waarmee je gemakkelijk een tag creëert, zodat je de native creative vervolgens via je DSP op ons netwerk kunt uitleveren. Je vindt de tool hier.

Nieuwe mogelijkheden

Sanoma heeft een aantal nieuwe mogelijkheden toegevoegd aan het Sanoma netwerk.

Nieuwe apps in AppNexus

Er zijn een aantal nieuwe apps toegevoegd in AppNexus. Het is ook mogelijk om deze nu te targeten:

  • NU.nl
  • NUsport
  • Fashionchick
  • What to wear
  • Lindanieuws
  • LindaTV
  • Autoweek
  • TvGids
  • Superguide

Outstream video getarget op audience

Het is vanaf heden mogelijk om een outstream video te targeten op een Sanoma audience. Je kunt hiermee bijvoorbeeld een video targeten op doelgroep vrouwen 20-35. Dit is voorlopig alleen non-programmatic beschikbaar via Freewheel.

Canvas ad

De canvas ad is een populaire creative op Facebook. Deze is ook in te zetten in de apps van Sanoma. Na een klik op de ad vormt een fullscreen layer de mogelijkheid voor een adverteerder om de bezoeker te informeren met tekst, display en video, waarbij gebruik kan worden gemaakt van alle vormen van interactie als click, swipe en view by gyroscope

Op NU.nl is vanaf heden de skyscraper sticky gemaakt op homepage en katernniveau, voor verhoging van de viewability.

 

 

Meer weten? Vraag het Sebastiaan!