18 april 2013

Sanoma biedt eerste rich media formaat via automated trading

Sanoma voegt de expandable leaderboard als eerste rich media uiting toe aan het automated trading systeem ADAPT. Via ADAPT draait het complete netwerk van Sanoma waaronder Autotrader, Kieskeurig, Insidegamer, Startpagina, Viva en NU.nl.

“De toevoeging van een rich media formaat biedt de adverteerder nog weer meer mogelijkheden binnen het kwaliteitsnetwerk van Sanoma. Uiteraard geldt ook hier de marktwerking van het veilingsysteem voor de prijsvorming en gelden de automated trading regels waarbij we uitlevering niet garanderen,” aldus Rachel Gómez Y Maseland, sales director Sanoma.

Samenwerking met Simyo en WeLikeMilk
Sanoma lanceert dit product in samenwerking met Simyo en WeLikeMilk. Simyo is voortdurend op zoek naar innovatieve manieren om de doelgroep te bereiken. WeLikeMilk is een partij die vanuit de totale media inzet en attributie methodieken zorgt voor effectievere campagnes.

Voor telecom provider Simyo is automated trading niet nieuw; de afgelopen maanden bracht het bedrijf de effecten van deze inkoopmethodiek op engagement- en merkcampagnes al in kaart. De ‘Gewoon Slim’ campagne leverde bijvoorbeeld onverwacht hoog verkoopsucces op. De kwaliteit en het grote bereik van het Sanoma-netwerk hebben aanzienlijk bijgedragen aan dat succes.

Ody Blankendaal, manager online & sales bij Simyo: “Merkcampagnes blijken een zeer positief effect te hebben op onze sales resultaten. De inzet van advertising op de titels van het Sanoma netwerk genereert voor ons hoogwaardig kwalitatief bereik, de reden dat wij niet konden wachten om dit expandable leaderboard in te zetten.”

Significant hogere conversiecijfers
Dat rich media formaten de doelgroep meer mogelijkheden bieden tot merkinteractie, is een bekend gegeven. Daarnaast signaleert WeLikeMilk dat deze formaten bij veel campagnes ook leiden tot significant hogere conversiecijfers. Nu sinds kort de mogelijkheid bestaat om rich media geautomatiseerd te plaatsen op topposities bij Sanoma, ziet WeLikeMilk een kans om op een effectieve manier de impact van de campagnes te verhogen.

Michael Overzier, online campaign nutritionist bij WeLikeMilk: “We combineren automated trading, waarbij we profiel- en gedragsdata kunnen gebruiken als voorwaarden voor een vertoning, met de mogelijkheden van rich media uitingen. Het biedt ruimte voor experiment, inherent aan het veilingsysteem, en ontdekking, zodat we gaandeweg leren wat de beste manieren zijn om de doelgroep te raken.”