18 december 2014

Sanoma brengt Belgische en Nederlandse media-activiteiten samen

Sanoma heeft besloten om de kracht van de Belgische en Nederlandse mediabedrijven te combineren. Hiermee wil Sanoma een marktleidende positie bouwen binnen Media. Dit besluit beëindigt gesprekken met verschillende potentiële kopers voor Sanoma Media Belgium dat het afgelopen jaar onder strategische heroriëntatie stond.

Vanaf 1 januari 2015 creëert Sanoma een nieuwe strategische business unit die haar Nederlandse en Belgische mediabedrijven zal omvatten. De samengevoegde bedrijven komen onder eindverantwoordelijkheid van Sanoma/SBS CEO Peter de Mönnink.

Henk Scheenstra, huidig COO Content Media bij Sanoma Media Netherlands, is aangesteld als Voorzitter van de Raad van Bestuur van Sanoma Media Belgium. Scheenstra zal aan Peter de Mönnink rapporteren. Sanoma streeft er naar om het integratieproces binnen twaalf maanden te voltooien. Het doel is om te groeien, alle mogelijke synergiën en integratie kansen te benutten en de kennis en ervaring van beide bedrijven optimaal in te zetten.

De huidige CEO van Sanoma Media Belgium Hans Cools verlaat het bedrijf zodra hij zijn werkzaamheden aan Henk Scheenstra en CFO/COO Yves Berlize heeft overgedragen in februari. Over vervanging van de huidige rol van Henk Scheenstra wordt op dit moment nagedacht.