29 mei 2018

Sanoma en Bureauvijftig bundelen de krachten: vanuit insights de 50 plusser inspireren

Volgens het CBS is in 2019  de helft van de Nederlandse volwassen bevolking 50 jaar of ouder. Deze 50 plussers hebben maar liefst 80% van het vermogen in Nederland in handen en 45-65 jarigen hebben het hoogst besteedbare inkomen. De 50 plusser van tegenwoordig is heel anders dan die van vroeger.

Waar de levensstijl van 50 plussers vroeger steeds veiliger en conservatiever werd naarmate men ouder werd, behoudt de huidige generatie hun levendige, sociale levensstijl. Uit onderzoek blijkt ook dat zich veel ‘heavy media users’ in deze groep begeven en dat zij minder merk gebonden zijn dan hun voorgaande generatie. Toch is op dit moment slechts 22% van de mediabestedingen gericht op 50 plussers.

Om adverteerders te helpen de potentie van de 50 plus doelgroep in te zien en te benutten, is Sanoma een samenwerking aangegaan met Bureauvijftig.

Bureauvijftig ontwikkelt en vermarkt producten en diensten voorde vijftig plus doelgroep.. Al ruim 10 jaar doen zij onderzoek in hun eigen 6.000-koppen tellend onderzoekspanel, het Nationale 50Plus Panel. Of het nu gaat over vakanties, winkelen, kleinkinderen, wonen of financiële zaken. De insights vormen de basis voor het ontwikkelen van strategie, business modellen, campagnes, producten en concepten.

Met sterke merken als o.a. Margriet,  Nouveau en Startpagina weet Sanoma al jaren de Nederlandse vrouw te bereiken én beraken. Waaronder de 50 plus doelgroep; vrouwen die midden in het leven staan, actief en betrokken zijn. Sanoma kent en bedient hen als geen ander door ervaring en intensief contact vanuit hun merken. Zij spreken de Nederlandse vrouw dan ook aan op hun mentaliteit en niet op hun leeftijd. En dat slaat aan.

Samen zoeken we,  op basis van onderzoek, naar kansrijke inzichten en opportunities voor de 50 plus markt. Door de krachten te bundelen, kunnen we b2b partners de gehele funnel aanbieden: van inzicht in consumentenbehoefte tot het doorvertalen naar producten, diensten en media campagnes.

Om de 50 plus doelgroep aan je te binden, hoef je niet een totaal ander product in de markt te zetten. Met soms een subtiele aanpassing van de campagne bereik je OOK de doelgroep 50 plus optimaal. Met de juiste tone of voice en vanuit een betrouwbare afzender.

‘De energie die er tussen ons is werkt door, onze klanten worden blij van de snelle afstemming en het schakelen op het juiste niveau’ – Floris Venneman, managing partner van Bureauvijftig BV.

Kom 26 juni a.s. naar Media Summer Sessions by Sanoma om de sessie van Floris Venneman, bureauvijftig, bij te wonen. Voor meer informatie over Media Summer Sessions klik hier.