22 mei 2015

Sanoma en SBS winnen AMMA en drie Cross Media Awards

Deze week namen Sanoma en SBS maar liefst drie van de zeven awards in ontvangst tijdens de uitreiking van de Cross Media Awards. Fanneke Schoemaker-Krol was dit jaar winnaar van de Carl-Lipp prijs, de AMMA voor mediavertegenwoordiger van het jaar.

 

vtwonen Cross Media Merk

vtwonen werd het Cross Media Merk van het Jaar 2015. Het team achter vtwonen werd geprezen als vernieuwend en onderscheidend. De jury vond dat het merk in 2014 voorop liep en aantoonbare successen heeft geboekt die kunnen worden toegeschreven aan de inzet van crossmedia.
Hoofdredacteur Carlein Kieboom: “Ik ben erg trots dat we het sterke DNA van vtwonen zo succesvol hebben vertaald naar media als tv, online en retail. Een echte team prestatie en daar is deze award een erkenning voor. We hebben een enorme drive om dit succes nog verder uit te bouwen. Onze ambitie is om als smaakmaker en stijlmeester op woongebied altijd een one-step ahead positie in te nemen.”

Hoeveel ben je waard? Cross Media Case

ING, Mindshare en SBS wonnen samen de Cross Media Case Award met de samenwerking: Hoeveel ben je waard? In iedere aflevering van het tv-programma stonden personen en gezinnen in herkenbare situaties centraal. Vanuit een storytelling-situatieschets werd telkens de brug geslagen naar de vraag ‘Hoeveel ben je waard?’ om daarbij de kennis en autoriteit vanuit ING te benadrukken. Op deze manier ontstond er interactie via diverse media-kanalen en via een speciale ING-tool interactie met de kijkers. De tool bood de doelgroep inzicht in haar persoonlijke financiële situatie en leverde ING leads op. Het programma, gepresenteerd door Viktor Brand, wordt al twee seizoenen uitgezonden en wordt ook vertaald naar een brede mix aan paid, owned en earned media.

Cross Media Man Ard Siekerman

Ard Siekerman, Brand Director Home Deco, werd Cross Media Man van het Jaar 2015
Hij is o.a. verantwoordelijk voor vtwonen, Eigen Huis & Interieur en Ariadne at Home. Sanoma rolde afgelopen jaar een nieuwe domeinstrategie uit, waarin Home Deco één van de domeinen is waarbinnen Sanoma haar merken verder crossmediaal uitbouwt.
Ard: “Ik draag deze prijs graag op aan het hele home deco team en met name vtwonen, omdat we met zijn allen een bijzondere prestatie hebben geleverd de afgelopen jaren.”

Fanneke Schoenmaker-Krol, AMMA winnaar Carl Lipp-prijs

Fanneke Schoenmaker-Krol, account director bij SBS, won dit jaar de Carl Lipp-prijs, de AMMA voor de Mediavertegenwoordiger van het Jaar.