9 december 2015

Sanoma geeft 60.000 euro mediawaarde weg aan goede doelen

Sanoma heeft in samenwerking met Goede Doelen Nederland en Stichting Collectenplan een tweetal sessies voor goede doelen georganiseerd met als thema Collecteren in een veranderend medialandschap. Deelnemers werden uitgedaagd een campagnestrategie te ontwikkelen en maakten kans op te besteden mediawaarde.

Uitdaging met kans op prijzen

De eerste sessie had als doel collecterende fondsen te inspireren op het gebied van nieuwe media en een aantal belangrijke trends op het gebied van collecteren in een veranderend medialandschap met elkaar te delen.

Voor de tweede sessie kregen alle deelnemers een briefing mee met de uitdaging een campagnestrategie en -concept te ontwikkelen voor hun eigen collecteweek, of voor het werven van collectanten, waarin minimaal één van de aangereikte nieuwe mediamogelijkheden moest worden verwerkt.

Deze uitdaging leverde een aantal mooie plannen op, die door de jury, bestaande uit Sanoma, Goede Doelen Nederland en Stichting Collectenplan werden beoordeeld op haalbaarheid, creativiteit, innovativiteit en doorvertaling in media. De beste drie mochten daarna hun plan in een korte pitch presenteren aan de jury en het publiek.

De scores lagen heel dicht bij elkaar, maar uiteindelijk zijn de drie winnaars bekendgemaakt:

  • Hoofdprijs mediawaarde t.w.v. 30.000 euro is gewonnen door Dierenbescherming Nederland
  • Tweede prijs mediawaarde t.w.v. 20.000 euro is gewonnen door Jantje Beton
  • Derde prijs mediawaarde t.w.v. 10.000 euro is gewonnen door Maag Lever Darm Stichting

De winnaars mogen het mediabedrag dat zij gewonnen hebben inzetten bij Sanoma voor de uitvoering van hun ideeën.

Contact salesteam Sanoma

Ben je op zoek naar de juiste advertentie oplossing voor het bereiken van jouw doelstellingen? We denken graag met je mee. Neem contact op met ons salesteam , 088 556 77 77 of stuur een e-mail naar sales.nl@sanoma.com.