18 augustus 2015

Sanoma herstructureert portfolio glossy merken

Sanoma kondigt vandaag aan dat zij haar vier glossy merken Beau Monde, Grazia, Marie Claire en Nouveau opnieuw inricht ten behoeve van een betere aansluiting bij haar vrouwenportfolio en voor een sterkere positie binnen entertainment. De performance van de glossy merken van het mediabedrijf loopt niet in lijn met de ontwikkeling van de vrouwenmerken binnen Sanoma, die allen een marktleidende positie bekleden. Sanoma gaat daarom het glossy portfolio opnemen in het vrouwenportfolio en een focus aanbrengen op entertainment.

Louise van Nispen, Domain Director Women: ’Door het glossy portfolio opnieuw in te richten sluiten deze merken beter aan bij het vrouwendomein, behalen we de synergie die we met SBS willen bereiken op het gebied van entertainment en anticiperen we op de ontwikkelingen in de markt.’

De glossy merken Beau Monde, Marie Claire en Happy in Shape gaan werken vanuit één contentredactie onder leiding van hoofdredacteur Claudia Straatmans.
Vanuit deze redactie wordt de vertrouwde content geproduceerd en hebben zij een duidelijke focus op het gebied van Beauty, Lifestyle & Entertainment. Zij gaan nog meer samenwerken met sterke merken als Veronica Magazine en Shownieuws om op het gebied van entertainment samen verder te bouwen aan een marktleidende (video first) positie.
Beau Monde hoofdredacteur Ellen Litz heeft inmiddels een overstap gemaakt naar Sanoma-dochter Mood for Magazines als Chef LINDA. specials.

Grazia en Nouveau

Licentietitel Grazia heeft voor het mediabedrijf de minst sterke aansluiting bij de vrouwenmerken, uit strategische overweging is dan ook besloten om voor deze titel een ander huis te vinden.
Nouveau heeft een naadloze aansluiting met het vrouwenportfolio en verhuist naar Hoofddorp.

Als gevolg van de wijzigingen en het ontstaan van nieuwe functies worden naar verwachting vier medewerkers boventallig binnen de glossy merken.