27 september 2013

Sanoma in het Nieuws

Vrijdag 20 september verschenen er berichten in de media dat een aantal titels van Sanoma gestopt zou zijn. Dat is niet het geval. Als beursgenoteerd bedrijf kunnen wij echter niet op dit soort speculaties reageren.

De tijdschriftenmarkt staat onder druk, maar met haar portfolio bereikt Sanoma nog steeds een groot en scherp gesegmenteerd publiek. 88% van de Nederlanders leest nog altijd tijdschriften en print blijft een impactvol reclamemedium.

Sanoma kijkt altijd kritisch naar haar portfolio, dat deden we al en blijven we doen. Het beleid is dat titels hun eigen broek moeten kunnen ophouden. Als dat niet meer mogelijk is, aarzelen we niet om de desbetreffende titel te sluiten. Mochten we besluiten om een titel te stoppen, dan gebeurt dat niet van de ene op de andere dag. Uiteraard informeren we in dat geval onze partners en nemen we direct contact op met adverteerders die hier nadelige gevolgen van zouden kunnen hebben. Samen zoeken we dan een geschikte oplossing of alternatieve invulling.