http://media.zie.nl/e/?v=do1zxtnfjvkl&ads=false&sanoma_poster_url=http%3A%2F%2Fmedia.zie.nl%2Fm%2Fdo1zxtnfjvkl_m.jpg

25 september 2014

Sanoma lanceert e-commerce platform en tv-programma onder vtwonen-vlag

Vandaag lanceert vtwonen het e-commerceplatform vtwonen.nl, de online woonwinkel vol inspiratie, met 20.000 woonproducten van meer dan 150 merken. Zondag 28 september start het gelijknamige tv-programma bij SBS6. Met deze lanceringen versterkt Sanoma/SBS haar positie binnen het Home Deco domein en zet het grote stappen in de uitrol van de domeinstrategie.

Consumenten voorzien in hun informatie- en consumptiebehoefte en de zakelijke relaties crossmediale oplossingen bieden zijn belangrijke speerpunten binnen de overall strategie van Sanoma. De versnelde overname van de webwinkels van SB commerce, onder andere bekend van voor-thuis.nl, zetten deze strategie extra kracht bij. Voor-thuis.nl wordt volledig geïntegreerd in vtwonen.nl.

Van inspiratie naar inspiratie én creatie

vtwonen, al 50 jaar het bekende en meest veelzijdige woonmerk van Nederland, lanceert vandaag het totaal vernieuwde vtwonen.nl. Een site boordevol inspiratie, binnenkijkers, zelfmakers en maar liefst 20.000 woonproducten in de online woonwinkel. Bezoekers hebben een ruime keuze in woonproducten en merken, waaronder uiteraard vtwonen zelf maar ook meubels, accessoires en verlichting van woonmerken als Zuiver, Brabantia, iittala, House Doctor en Le Creuset. Voor de consument is vtwonen een vertrouwde, toegankelijke en herkenbare autoriteit op woongebied die nu samen met haar partners een shoppable experience biedt op alle devices. Kortom, van inspiratie naar inspiratie én creatie.

Consument nog beter bedienen

”Naast het bieden van inspirerende content, zodat de consument de juiste beslissingen kan nemen op het gebied van wonen – in en om het huis –, kunnen we dezelfde consument nu nog beter bedienen door hem of haar ook optimaal te faciliteren bij de aankoop van woonproducten. Kortom, we schuiven samen met onze zakelijke partners op in de salesfunnel. Van inspireren en informeren tot daadwerkelijke aankoop,” aldus Ard Siekerman, uitgever Home Deco.

Wekelijks op televisie

Bij de uitrol van de crossmediale strategie is de lancering van het tv-programma vtwonen op zondag 28 september om 18:30 uur bij SBS6 eveneens een concrete stap. In het programma schieten Viktor Brand, hoofdredacteur Carlein Kieboom en een team van vtwonen-stylisten stellen te hulp die weer verliefd willen worden op hun huis. Het interieur van het koppel is in de loop der jaren wat verwaarloosd. Carlein en haar team analyseren de oorspronkelijke en huidige woonwens, voeren de benodigde metamorfose uit en zorgen daarmee weer voor ultiem woongeluk. Bekijk alvast het voorproefje.

Meer informatie over vtwonen

Wil je meer informatie over de mogelijkheden van vtwonen? Neem contact op met Joost Prikker, salesmanager home deco: 088 556 7262, 06 515 607 07, joost.prikker@sanoma.com of met ons salesteam.

Video-interview Ard Siekerman en Carlein Kieboom