19 januari 2012

Sanoma Media beleeft sterke mobiele groei





Sanoma Media heeft in 2011 een sterke mobiele groei doorgemaakt. We lanceerden maar liefst 40 nieuwe apps en zagen het aantal downloads de 4 miljoen overschrijden. En een aantal apps van Sanoma won ook een mediaprijs.


Prijzen en vermeldingen


Alleen al in 2011 waren 2,4 miljoen downloads van de – in totaal nu 73 apps van Sanoma. De apps worden goed gewaardeerd, gezien ook de onderscheidingen in 2011. NU.nl won de ICE Award voor de beste nieuwe app voor iPhone, iPad en Android. Bovendien werd NU.nl uitgeroepen tot Best Mobiele Website van het Jaar en scoorde de app hoog op de App Store Rewind 2011 de lijst met top apps van het jaar – in de categorie Nieuws.

Ook de app van Zwanger.nl scoorde hoog op de App Store Rewind 2011 in de categorie Health & Fitness. De app van AutoWeek won de Mobile Media en Marketing Award. En de Viva-app werd eervol uitgeroepen tot derde beste media app ter wereld en de beste app van Nederlandse tijdschriften.


Meer dan online


De lancering van zoveel apps heeft onze mobiele expertise en het mobiele bereik nog meer vergroot. NU.nl trok in november zelfs meer pageviews op mobiel dan op de website. En opmerkelijk: het toegenomen mobiele verkeer lijkt geen kannibaliserend effect te hebben op het online gebruik. Het bereik is additioneel, de momenten verschillen per medium.


Infographic


Deze trend toont aan hoe belangrijk het is om adverteerders ervan bewust te maken dat mobiel in hun mediamix thuishoort. Bijvoorbeeld om gebruik te maken van de effectieve location-based technieken. Over 2011 zijn de belangrijkste cijfers en resultaten verzameld in een

infographic

, die hier te bekijken is. Ook in 2012 zal Sanoma Media zich sterk op mobiel blijven focussen.

Meer info over mobiel adverteren? Neem contact op met Mark Wilmont,

mark.wilmont@sanoma.com

, of Norman van Ameyden van Duym,

norman.vanameydenvanduym@sanoma.com