27 november 2012

Sanoma Media en Shopreme zetten Apple ‘Passbook’ in als mobiel advertentieformaat

Sanoma Media en Shopreme.com introduceren een nieuwe mobiele advertentiepropositie gebaseerd op Passbook, de mobiele portemonnee van Apple. Een banner binnen populaire mobiele applicaties van Sanoma Media biedt een kortingsbon of ‘coupon’ die met een tap wordt opgeslagen.

Sanoma investeert als grootste uitgever van mobiele applicaties veel in nieuwe mobiele ontwikkelingen. “Het is voor ons belangrijk om te blijven innoveren en nieuwe kansen te herkennen. Passbook is als verzamelapp voor kortingsbonnen, lidkaarten en tickets echt van toegevoegde waarde voor de gebruiker. Door deze samenwerking bieden we de retailer een unieke mobiele activatiemethode”, Victor Beerthuis, mobile en innovation manager Sanoma Media.

Ook retailers hebben enthousiast gereageerd, en zien in het nieuwe activatiemethode een mogelijkheid om meer klanten de winkel in te krijgen. Bovendien krijgen ze de mogelijkheid om te registreren hoeveel extra klanten en verkopen de advertenties daadwerkelijk opleveren.

Passbook
Apple introduceerde onlangs naast de iPhone 5 ook ‘Passbook’, een eerste stap naar de virtuele portemonnee op de telefoon. Passbook is een mobiele applicatie die vanaf nu standaard op alle Apple telefoons geïnstalleerd wordt, en dient als verzamelplaats voor kortingsbonnen, toegangskaarten, klantenkaarten en cadeaukaarten. Gebruikers tonen de virtuele bonnetjes en pasjes wanneer ze bij de kassa afrekenen.


 
“Gebruikers willen hun favoriete app niet verlaten als ze op een advertentie tappen. Bij Passbook advertenties verlaten gebruikers een app niet, maar worden de kortingsbonnen automatisch toegevoegd. Dit biedt een ideale gebruikerservaring. Bovendien komt de gebruiker zijn kortingsbon weer tegen wanneer hij in zijn mobiele portemonnee kijkt”, aldus Jelle Prins, cofounder Shopreme.com.

Probeer de activatiemethode via deze link.