27 november 2012

Sanoma Media neemt belang in SB Commerce

Mediabedrijf Sanoma Media neemt een belang in e-commerce organisatie SB Commerce. Na o.a. Fashionchick, Kieskeurig en Startpagina versterkt Sanoma Media haar e-commerce positie nu ook in het domein Home Deco.

Sander ten Dam, Performance Based Director bij Sanoma Media Netherlands: “E-commerce is een groeimarkt waar we kansen zien met ons bestaande portfolio. Door onze ervaringen in lead generation (Startpagina.nl), price comparison (Kieskeurig.nl) en classifieds (Autotrader) hebben we veel kennis opgebouwd rondom het aanbieden van relevante online content.”

Partnerships & acquisities
“Nieuwe Sanoma-brede e-commerce initiatieven krijgen steeds meer vorm. Succesvolle sites worden uitgerold naar andere landen, sites gaan verder de funnel in, we gaan partnerships aan en doen acquisities. Een belang in SB Commerce – eigenaar van o.a. de webwinkel voor-thuis.nl – is dan ook een logisch gevolg,” aldus Sander ten Dam.

SB Commerce, gevestigd in Amersfoort en Leiden, is een snelgroeiende full service e-commerce organisatie met ruim vijftig webwinkels en een groot bereik in woonartikelen, gadgets en cadeaus.

Impuls voor de woonmarkt
“In de huidige media –en woonindustrie zien we, bij onze consumenten die we bereiken met onze print, online producten en onze events een duidelijk nieuwe behoefte ontstaan. En dat geldt ook voor onze business partners,” zegt Ard Siekerman, uitgever Home Deco van Sanoma Media. “Door het belang in SB Commerce en samenwerkingen met onze zakelijke partners binnen de (r)etail kunnen we de woonmarkt een krachtige impuls geven.”

Nieuwe e-commerce initiatieven
De komende maanden zullen nog meer nieuwe e-commerce initiatieven binnen Sanoma Media Netherlands zichtbaar worden.