29 januari 2013

Sanoma Media neemt meerderheidsbelang in Fashionchick

Na een succesvol jaar voor Fashionchick breidt Sanoma Media Netherlands haar belang uit naar 55%, het mediabedrijf had al 25% van de aandelen in haar bezit.

De omzetgroei van Fashionchick was het afgelopen jaar 32%, waarvan een substantieel deel komt uit haar internationale activiteiten in Frankrijk, Duitsland, de Verenigde Staten en Groot Brittannië. Een belangrijke doelstelling voor 2013 is om de marktposities van Fashionchick in deze landen verder te versterken en te kijken naar verdere internationale expansie. Voor 2013 verwacht Fashionchick minimaal eenzelfde groei als in 2012.

Innovaties
Naast de internationale uitbreiding innoveert Fashionchick op verschillende vlakken. Enkele voorbeelden hiervan zijn de iPhone en iPad apps, de eigen Fashionchick pumps collectie en een sterk verbeterde usability. Samen met Sanoma Media heeft het Fashionchickteam het woonplatform Myhomeshopping ontwikkeld en de Russische variant van Fashionchick genaamd Shopicon.ru.

Sander ten Dam, director Performance Based bij Sanoma Media Netherlands: “De uitbreiding van ons aandeel in Fashionchick is in lijn met onze strategie waarin we e-commerce een belangrijke rol geven. Fashionchick is een zeer succesvol platform in Nederland en bewijst nu ook schaalbaar te zijn naar grotere landen.”

Aart Wallet, mede-oprichter van Fashionchick: “Afgelopen jaar was enorm turbulent. De uitrol naar de nieuwe landen en de boost die Sanoma ons heeft gegeven hebben ervoor gezorgd dat onze plannen ook echt werkelijkheid zijn geworden. We kijken er enorm naar uit om ook in 2013 weer grote stappen te maken.”