10 februari 2016

Sanoma | SBS kijkt terug op een inspirerend Branded Content Event

Op 4 februari vond het Branded Content Event plaats in DeFabrique in Utrecht. Branded Content is voor Sanoma | SBS een belangrijk thema; de groeiende bestedingen in branded content en native advertising laten zien dat merken overtuigd zijn van het positieve effect van het verweven van commerciële boodschappen binnen een relevante en gewaardeerde context. Tijdens het Branded Content Event werden enkele succesvolle Sanoma | SBS content samenwerkingen gepresenteerd. 

Het kennen van je doelgroep

Charlotte Nijs en Joost Bon van NU.nl wezen tijdens het Event op het belang van het kennen van je doelgroep. Pas dan  kan je een geschikte boodschap hun kant op sturen. Hoe je dat dan doet op een relevante manier? Daar heeft tijd en locatie weer alles mee te maken. Branded content in een nieuw(s) jasje dus. “Het maken en publiceren van content met impact werkt en bij NU.nl maken we dat soort content. Inhoudelijk relevante content is een krachtige selector. Soms gaat de kwantiteit – het aantal keer dat een artikel gelezen is – omlaag, maar de kwaliteit van het verkeer gaat dan wel omhoog,” zegt Joost Bon, uitgever NU.nl.

Blijf dichtbij je merkwaarden

Robert van der Wurff en Inge Kenter van SBS Branded Partnerships spraken over het succes van het vervolg op de campagne ‘Waarom wachten’ van DELA: ‘Wat je meegeeft, is wat je straks achterlaat’. Robert van der Wurff: “Door dichtbij het merk te blijven, blijft de boodschap oprecht en geloofwaardig. Met het gedachtegoed ‘Wat je meegeeft, is wat je straks achterlaat’ verhoogt Dela de bewustwording dat we betekenisvol zijn voor elkaar en voor nieuwe generaties. We hebben met deze campagne een platform gecreëerd waarop mensen kunnen uitspreken wat voorheen onuitgesproken bleef. Het feit dat Dela als uitvaartverzekeraar dit doet, maakt het opvallend.”

Geen on/off-campagne

Ook het succes van VIVA 400 in samenwerking met Renault werd uitgebreid toegelicht door Jort Koopman en Carolien de Rooi van Marketing Partnerships: “Goede branded content is content die waarde toevoegt aan het umfeld waar de consument zich bevindt. Als deze content relevant is voor de doelgroep zal dit ook afstralen op de merkdoelstellingen. Belangrijk is wel dat voor het behalen van doelstellingen door middel van content de klant een duidelijke keuze maakt welke rol content speelt en dat het geen on/off-campagne is.”

Relevante content live op locatie

NU.nl publiceerde gedurende de dag live content via een Branded Content Event contentblok op NU.nl . Dit contentblok werd lokaal getarget, waardoor de ruim vijfhonderd bezoekers in DeFabrique op de hoogte waren van alles wat er speelde tijdens deze dag. De bezoekers hebben alle artikelen en video’s in totaal zo’n 1.800 keer gelezen met een gemiddelde leestijd van één minuut. Je kunt de artikelen en interviews nog eens nalezen.

Branded content bij Sanoma

De specifieke kracht van Sanoma | SBS ligt in het bieden van een kwalitatief, crossmediaal umfeld in zowel print, online, mobiel, events als op televisie, in combinatie met het kennen van de doelgroep en het continu weten waar de interesse van de lezer of kijker ligt. De inzet van branded content was ook in 2015 weer onverminderd groot.

Profiteer jij al van Sanoma’s netwerk om je branded content boodschap te brengen? De mogelijkheden om branded content in te zetten zijn legio. Van advertorials en redactionele samenwerkingen – zowel print als online – tot events, specials en video. Commerciële Redactie van Sanoma’s Marketing Partnerships is gespecialiseerd in de productie van branded content. Meer weten? Neem contact met je accountmanager, of via sales.nl@sanoma.com | 088 – 556 67 77.