25 april 2012

Sanoma vergroot online jongerenbereik





Aansprekend jongeren Umfeld. Aantrekkelijk aanbod voor de Nederlandse adverteerdersmarkt. Sanoma Media verwelkomt twee nieuwe uitgevers in haar 3rd Party Netwerk: Scholieren.com en BE VIACOM.

Hiermee verzorgt Sanoma nu ook de exclusieve advertentieverkoop van Scholieren.com en de websites van BE VIACOM, waaronder MTV.nl, MTV.com, Comedycentral.nl en Southpark.nl. Naast standaard display advertenties biedt Sanoma Media ook content integratie en prerolls op deze sites aan.


Groot jongerenplatform


Rachel Gomez Y Maseland, sales director Sanoma Media: Scholieren.com is een unieke website en een begrip onder middelbare scholieren. MTV.nl, Southpark.nl en Comedycentral.nl zijn zeer sterke merken onder jongeren en bieden een breed lifestyle- en entertainmentplatform. Met deze websites kan Sanoma haar adverteerders een aansprekend jongeren Umfeld bieden, niet alleen door display advertising maar ook met online video en content integratie proposities. De samenwerking met Scholieren.com en BE VIACOM betekent dat Sanoma beschikt over een groot jongerenplatform en daarmee de potentie heeft alle adverteerdersbehoeften voor jongeren in te vullen.


Het 3rd Party Netwerk


Sinds eind 2011 bouwt Sanoma Media aan haar 3rd Party Netwerk: het exploiteren van websites die niet in eigendom zijn van Sanoma Media. Op de 3rd party websites verzorgt Sanoma Media de verkoop van premium advertentie formaten (waaronder rich media, video en mobiel) en de remnant advertentieruimte. Het 3rd Party Netwerk bestaat alleen uit kwalitatieve content websites met een groot additioneel bereik. Als eerste website is KPN Vandaag gecontracteerd, daarna SBS en nu BE VIACOM en Scholieren.com.