14 april 2016

Sanoma verkoopt Beau Monde, Happy in Shape en Marie Claire aan Pijper Media

Sanoma Media Netherlands is met Pijper Media tot overeenstemming gekomen over de overname van het licentiemerk Marie Claire, Beau Monde en Happy in Shape. De verkoop is onder voorbehoud van een positief advies van de vakbonden, OR en licentiegever. De in Groningen gevestigde uitgever vestigt de titel in haar dependance in Amsterdam bij de oud-Sanoma titels Grazia, Golfers Magazine, Nieuwe Revu, Panorama en Playboy.

Anton Pijper, CEO Pijper Media over de acquisitie: “Met deze overname worden de glossy titels Grazia, Marie-Claire, Beau Monde en Happy in Shape herenigd. Met de drie nieuwe, prachtige merken zijn we ervan overtuigd dat ons portfolio en onze positie op de glossy markt nog sterker wordt. Met een krachtig bereik, print en online, en scherpe focus hebben we met dit cluster een sterke positie in het medialandschap gerealiseerd. De redacties zullen worden ondergebracht op ons kantoor in Amsterdam. We kijken uit naar een nieuwe en enerverende periode en gaan vol enthousiasme aan de slag om deze merken ook in het nieuwe mediatijdperk te verankeren.”

Louise van Nispen, Domain Director Women Sanoma: ”Met een positief sentiment hebben wij vandaag aangekondigd dat we de titels Beau Monde, Happy in Shape en Marie Claire onder willen brengen bij Pijper Media. We werken al lang met Pijper Media samen en hebben in hen een betrouwbare partner gevonden die met succes mooie titels uitgeven. De goede ervaring met Grazia bevestigt het beeld dat niche titels zeer kansrijk zijn en nog altijd door het publiek omarmd worden”.

Over Pijper Media

Pijper Media is als uitgeverij en full service rotatiedrukkerij al meer dan veertig jaar een serieuze speler in de mediawereld. Het brede portfolio van Pijper Publishing is in de afgelopen decennia enorm gegroeid. Magazines (licenties en eigen titels) in het portfolio zijn Grazia, Lonely Planet Traveller, Playboy, Golfers Magazine, Nautique, Lekker500, Panorama, Nieuwe Revu, Wieler Revue, Surf Magazine, Kitesurf Magazine, Noorderland en Voetbal Inside. Alle tijdschriften hebben een sterke positie binnen hun segment en bedienen liefhebbers van lifestyle, mode, eten, reizen en sport.

Pijper Media staat voor continuïteit. Het bedrijf wordt gekenmerkt door korte en transparante lijnen. De redacties van de Pijper Publishing, gevestigd in Groningen en Amsterdam, zijn compact, bekwaam en werken nauw met elkaar samen. Met sterke focus, betrokkenheid en toewijding bouwt Pijper Media als familiebedrijf aan krachtige en kwalitatief hoogwaardige multimediamerken met een sterke digitale presence.

Na de benodigde goedkeuring gaan de titels per 1 juni 2016 over naar Pijper Media B.V.