30 september 2013

SanomaVentures investeert in auto-koop adviesdienst Mijn Autocoach

SanomaVentures investeert in Mijn Autocoach: een adviesdienst voor consumenten die helpt bij het aankopen van een (tweedehands) auto. De experts van Mijn Autocoach helpen met het selecteren van een geschikte occasion en gaan mee met de consument voor een technische controle en hulp bij het onderhandelen over een goede prijs.

Mijn Autocoach is opgericht door ondernemers Ernst Zijlstra en Joost Zijlstra en is gelanceerd in oktober 2012. De afgelopen maanden heeft Mijn Autocoach gewerkt aan het aantrekken van deskundige en betrouwbare auto-experts om haar dienst landelijk te kunnen aanbieden. Ook heeft zij samenwerkingen gesloten met onder andere ANWB Autoverkoopservice, Afas Software en online marketing bureau Butter & Fish. De investering van SanomaVentures stelt Mijn Autocoach in staat om sneller bekendheid te krijgen en haar dienstverlening uit te rollen.

Ernst Zijlstra, directeur van Mijn Autocoach: “Wij zijn erg blij met deze investering van SanomaVentures, waardoor we niet alleen een groter bereik krijgen maar door gebruik te maken van de kennis en het netwerk van Sanoma ook een snelle groei hopen te realiseren.”

Aansluitend op AutoWeek en Autotrader
Herman Kienhuis, investment director SanomaVentures: “Mijn Autocoach helpt consumenten heel concreet bij het aankopen van een tweedehands auto. Dat is een mooie aanvulling op de inspiratie en informatie over nieuwe en tweedehands auto’s die al wordt geboden door onder andere AutoWeek en Autotrader. Mijn Autocoach voorziet in een behoefte voor mensen die zonder zorgen een goede auto willen kopen voor een goede prijs.”