10 april 2013

SanomaVentures investeert in Brandkids

SanomaVentures investeert in het online kinderkledingplatform Brandkids.com. Brandkids is een nieuwe webwinkel die een unieke collectie kinderkleding van topmerken aanbiedt in combinatie met de mogelijkheid om tweedehands (‘vintage’) kinderkleding te kopen en te verkopen.
 
Brandkids biedt ouders de mogelijkheid online te shoppen zoals ze dat offline al doen: het combineren van nieuwe, outlet én tweedehands merkkleding. Bij Brandkids kan alles in één winkelmandje. Via de webshop kopen ouders nu simpel en snel de leukste en voordeligste merkkleding voor kinderen van 0 tot 14 jaar.

De site biedt een eenvoudige navigatie en de mogelijkheid om te selecteren op jongen/meisje, maat, kledingcategorie, merk of kledingstijl. Brandkids biedt daarnaast inspiratie door middel van lookbooks van verschillende merken en inspiratievideo’s op Brandkids TV.

Shop-in-shop
Brandkids is gestart met een uitgebreid assortiment kinderkleding van 17 topmerken, waaronder Finger in the Nose, Bomba, Il Gufo, Blue Rebel, Relaunch, IKKS, Noppies en bijvoorbeeld ook Tommy Hilfiger. Deze topmerken hebben op Brandkids ook allemaal hun eigen brandshop-omgeving, waar je de hele collectie kan bekijken, zoals bijvoorbeeld die van IKKS op http://ikks.brandkids.com.

Vintage
Naast een webshop voor nieuwe kinderkleding is Brandkids ook een platform waar consumenten zelf hun bijzondere tweedehands (‘vintage’) kinderkleding kunnen verkopen. Na het aanmaken van een ‘verkopersaccount’ kan men heel gemakkelijk kledingstukken te koop zetten in de etalage van Brandkids. Brandkids handelt de betaling af en zorgt ervoor dat de verkoper zijn geld ontvangt, als de koper het product van de verkoper heeft ontvangen.

Van inspiratie naar verkoop
Investment director van SanomaVentures Herman Kienhuis: “Ouders met kinderen is voor Sanoma een belangrijk segment. Met publicaties als Ouders van NU, Jongegezinnen.nl en Kek Mama biedt Sanoma al veel informatie en inspiratie. Brandkids sluit daar met haar unieke aanbod van kinderkleding en haar platform voor de verkoop van tweedehands kinderkleding goed op aan.”

Hans Lormans, mede-oprichter van Brandkids: “Sanoma biedt Brandkids een geweldige toegang tot de doelgroep van jonge gezinnen, die op zoek zijn naar mooie merkkleding en gewend zijn om daarvoor slim te shoppen. Daarnaast biedt Sanoma ons de expertise op het gebied van web & app development, user experience, online marketing en consumentenkennis.”