8 september 2014

SanomaVentures investeert in ‘local commerce’ platform Locals United

SanomaVentures investeert in Locals United. Locals United is een platform waarmee lokale winkels hun collectie eenvoudig online kunnen verkopen. Het platform biedt winkeliers een eigen webshopomgeving en verzorgt onder andere de financiële afwikkeling, productfotografie, de logistieke afhandeling en biedt ondersteuning voor online promotie.

Moderetailers kunnen zich de moeite van het ontwikkelen en onderhouden van een webshop en het fotograferen, bijhouden en promoten van hun items op internet besparen. LocalsUnited neemt dit voor hen uit handen. Retailers betalen een maandelijks lidmaatschap en krijgen daarvoor een webshop op een eigen domeinnaam, een shop op hun Facebook fanpage en een eigen online shop binnen LocalsUnited. Interessant voor lokale moderetailers, want hiermee creëren ze in één keer drie extra verkoopkanalen.

Ontzorgen

Locals United wil moderetailers zoveel mogelijk ontzorgen op online gebied en is dan ook voortdurend bezig om nieuwe functionaliteiten toe te voegen aan het platform. Promotie en verkopen op het platform worden gestuurd door geolocatie en recentelijk is ook de optie “shop local” toegevoegd waarbij de consument ziet wat er op voorraad is bij welke winkel. Locals United biedt naast de online omgeving ook een innovatieve interactieve zuil voor op de winkelvloer, waar klanten makkelijk ter plekke het assortiment kunnen bekijken en producten kunnen bestellen die niet op voorraad zijn in de winkel.

Neil Persoon, oprichter van Locals United: “Sanoma is een strategische partner die meer brengt dan alleen financiering. De combinatie van expertise van een grote online speler en groot marketing bereik maakt dat we Locals United nog sneller kunnen laten groeien, wellicht later ook in het buitenland.”

Clicks & Bricks

Herman Kienhuis, investment director SanomaVentures: “Online en offline winkelen groeien steeds meer naar elkaar toe. Locals United heeft een succesvol model ontwikkeld en in de markt gezet om de afstand tussen online en offline te overbruggen. Onze ervaring op het gebied van e-commerce, bijvoorbeeld met Kieskeurig.nl en in de modebranche met FashionChick.nl, zetten we in om Locals United te helpen haar dienstverlening aan winkels te verbeteren en sneller te laten groeien.”