20 december 2012

SanomaVentures investeert in Peerby en in Truly Yours

SanomaVentures investeerde afgelopen maand in de twee interessante start-ups: Peerby en Truly Yours. Waarom? Wat doen ze?

Peerby: online spullen lenen
Peerby is een nieuw Nederlands initiatief waarmee je online en via mobiele en sociale media kanalen spullen kunt lenen of huren van mensen in de buurt. Het speelt daarmee in op de deelgebruik trend, waarbij toegang tot goederen belangrijker is dan het daadwerkelijke bezit.

Daan Weddepohl, oprichter Peerby: “De investering van Sanoma gaat ons helpen heel Nederland te bereiken. Niet alleen door een financiële bijdrage, maar juist door de inzet van de kennis en de communicatiekanalen van Sanoma Media hopen we beter te groeien.”

Herman Kienhuis, investment director Sanoma Media: “Ik geloof erg in het potentieel van Peerby en door al in deze beginfase bij te springen hopen we ze een vliegende start te kunnen geven. Peerby past goed bij de missie van Sanoma om mensen te helpen bij hun dagelijkse (informatie-)behoeften en daarmee hun leven makkelijker en rijker te maken.”

Truly Yours: luxe doosjes met cosmetica
Truly Yours is een Nederlands initiatief dat – geïnspireerd door het succesvolle Amerikaanse Birchbox – abonnementen verkoopt op luxe doosjes met miniverpakkingen van cosmeticaproducten.

Voor deelnemende cosmeticamerken is de Truly Yours-box een volkomen nieuwe manier om de doelgroep kennis te laten maken met hun merk en/of nieuwe producten en om nieuwe klanten te bereiken. Truly Yours nodigt haar abonnees actief uit om reviews van de producten achter te laten op www.trulyyours.nl. Ze doen bovendien aanvullend marktonderzoek, waarmee zij voor fabrikanten waardevolle informatie verzamelen over hoe de producten ontvangen worden.

Marte Kau van Truly Yours: “Sanoma is marktleider als het gaat om het bereiken van vrouwen, ook op beautygebied. Bovendien is het een partij met veel redactionele kennis en contacten in de cosmetica-industrie en als investeerder dus van een bijzonder grote toegevoegde waarde voor ons.”

Herman Kienhuis: “Het Truly Yours-team heeft met haar succesvolle start laten zien met beperkte middelen veel voor elkaar te kunnen krijgen. De activiteiten van Truly Yours passen erg goed bij Sanoma en we kunnen ze daarom goed helpen bij het uitbouwen van hun positie.”