18 oktober 2012

SanomaVentures investeert in Scoupy

Mediabedrijf Sanoma Media maakt vandaag een investering bekend in Scoupy. SanomaVentures investeert in de mobile couponing applicatie voor smartphones. De investering van SanomaVentures markeert de tweede grote investering in een maand tijd in Scoupy. Eerder nam PostNL-dochter Netwerk VSP een minderheidsbelang in de app.

Directeur Valentijn Bras, een van de oprichters van Scoupy: “De intensieve samenwerking die wij met SanomaVentures aangaan, betekent voor ons een volgende stap in de groeiversnelling van Scoupy. De eerdere stap met PostNL was met name gericht op het aansluiten van zo veel mogelijk interessante aanbieders.
De samenwerking stelt ons nu ook in staat om de Nederlandse consument zeer breed te bereiken. Als een van de grootste multimedia-exploitanten van Nederland kan Sanoma ons op het netvlies krijgen bij miljoenen consumenten. Niet alleen vergroot dat de bekendheid van de Scoupy-App enorm, maar deelnemende retailers in de Scoupy-App komen uiteindelijk ook bij die miljoenen consumenten op het juiste moment onder de aandacht.”

Groeipotentie van Scoupy
Herman Kienhuis, investment director SanomaVentures: “Meer dan de helft van de Nederlanders heeft inmiddels een smartphone en gebruikt deze ook steeds vaker tijdens het winkelen, om productinformatie te vinden, zoals met de Kieskeurig Productchecker app, of om speciale aanbiedingen te krijgen, zoals met de Scoupy app. Sanoma Media loopt voorop in het ontwikkelen van mobiele marketing producten en weet daarmee een groot deel van het Nederlandse publiek te bereiken. De groeimarkt van mobiele kortingsbonnen hadden we dan ook al langer in ons vizier. De goede start en uitgangspositie van de Scoupy app en de toekomstige groeipotentie in combinatie met het ondernemende team erachter, maken dit tot een relevante participatie voor SanomaVentures.”

De Scoupy app
De gratis Scoupy app biedt consumenten in hun directe omgeving toegang tot meer dan 3.000 unieke kortingsacties op bijna 2.000 deelnemende locaties, zoals winkels, horeca en vrijetijdsbesteding. Sinds de officiële lancering in oktober 2011 is de gratis Scoupy app voor iPhone en Android smartphones meer dan 150.000 keer gedownload. Met inmiddels 25 medewerkers wordt vanuit Amstelveen hard gewerkt aan het succesvol uitbouwen van dit concept en het aansluiten van duizenden MKB-ondernemers, retailorganisaties en vrijetijdsbedrijven.