3 december 2012

SanomaVentures investeert in Truly Yours

SanomaVentures investeert in Truly Yours. Een Nederlands initiatief dat – geïnspireerd door het succesvolle Amerikaanse Birchbox – abonnementen verkoopt op luxe doosjes met miniverpakkingen van cosmeticaproducten.

Marte Kau, voormalig hoofdredactrice van glossy magazine Red, startte Truly Yours in januari 2012. Truly Yours is een ontdek- en uitprobeerservice voor de sophisticated beautyjunkie: een maandelijks abonnement op een stijlvolle box met daarin vijf miniverpakkingen van high-end beautymerken, bijzondere nichemerken of nieuwe ontdekkingen van het Truly Yours-team. Truly Yours heeft de afgelopen maanden een flink abonneebestand opgebouwd en heeft al ruim 6000 Facebookfans. De box met luxe samples wordt dan ook erg goed gewaardeerd. Bij het verschijnen van elke nieuwe box maken de producten furore op blogs en worden ze uitvoerig besproken via verschillende socialmediakanalen. De ‘unboxing video’s’ op YouTube zijn inmiddels een populair fenomeen.

Voor deelnemende cosmeticamerken is de Truly Yours-box een volkomen nieuwe manier om de doelgroep kennis te laten maken met hun merk en/of nieuwe producten en om nieuwe klanten te bereiken. Truly Yours nodigt haar abonnees actief uit om reviews van de producten achter te laten op www.trulyyours.nl. Truly Yours doet bovendien aanvullend marktonderzoek, waarmee zij voor fabrikanten waardevolle informatie verzamelen over hoe de producten ontvangen worden.

Marte Kau: “Sanoma is marktleider als het gaat om het bereiken van vrouwen, ook op beautygebied. Bovendien is het een partij met veel redactionele kennis en contacten in de cosmetica-industrie en als investeerder dus van een bijzonder grote toegevoegde waarde voor ons.”

Herman Kienhuis: “Het Truly Yours-team heeft met haar succesvolle start laten zien met beperkte middelen veel voor elkaar te kunnen krijgen. De activiteiten van Truly Yours passen erg goed bij Sanoma en we kunnen ze daarom goed helpen bij het uitbouwen van hun positie.”