13 september 2012

SanomaVentures investeert in Vault79.com

SanomaVentures investeert cash, media, kennis en netwerk in Vault79.com en steunt daarmee de (internationale) ambities van de veelbelovende luxury fashion veilingsite. De site biedt elke dag een nieuwe selectie van exclusieve designer fashion items en accessoires van topmerken zoals Chloé, Mulberry, Fendi, Céline en Marc Jacobs. Vault79.com is de eerste investering van het in 2012 opgerichte SanomaVentures. 

Sinds de lancering van Vault79.com in december 2011 heeft de site een flinke schare fans opgebouwd. De veilingen starten op een laag bedrag waarna members van Vault79 online op de designer items bieden en op die manier zelf hun prijs bepalen. Na een succesvolle samenwerking met Grazia, de populaire mode-glossy van Sanoma Media, begonnen gesprekken over een strategische samenwerking.

Michiel Muller, een van de initiatiefnemers van Vault79: “Het partnership met Sanoma geeft een fantastisch platform voor verdere groei van Vault79. Ons concept en het bereik en de kennis van Sanoma versterken elkaar enorm.”

Herman Kienhuis, investment director SanomaVentures: “Vault79.com ontgint op een nieuwe dynamische manier de sterk groeiende e-commerce markt op het gebied van fashion. Het ervaren team, de resultaten in de opstartfase en de internationale potentie maken dit een zeer interessante participatie voor SanomaVentures.”

Over Vault79.com
Vault79 is de eerste online fashion auction site van Nederland waar luxe designermerken geveild worden. Via een netwerk van aanbieders vindt Vault79 exclusieve en fashionable mode-items, die zij vervolgens tegen de scherpste startprijzen kan aanbieden. Vault79 maakt de producten beschikbaar voor haar members via de veilingen op de website. De producten zijn altijd nieuw en echtheid is 100% gewaarborgd. Door het veilingmodel bepalen de members zelf wat ze willen betalen voor een designeritem. De biedingen beginnen met een laag startbedrag en de hoogste bieder wint uiteindelijk het artikel.

Over de initiatiefnemers
Schröder en Muller waren betrokken bij meerdere succesvolle start-ups. Hun focus ligt op het ontwikkelen van nieuwe merken voor de consumentenmarkt door middel van innovatief ondernemerschap, succesvolle voorbeelden hiervan zijn Tango en Route Mobiel. Schröder en Muller zijn actief betrokken bij het opzetten van verschillende nieuwe projecten en staan bekend als hands-on investeerders. Eerder dit jaar investeerden Schröder en Muller samen met Van der Klooster in het social media platform Fashiolista. Van der Klooster is een ondernemer met internationale ervaring in high-tech business-to business markten en investeerder in verschillende vernieuwende internet initiatieven waaronder VONQ (specialist in online recruitment advertisement).
www.vault79.com www.facebook.com/vault79