10 juni 2015

SanomaVentures verkoopt haar belang in Beacon

SanomaVentures heeft vandaag de verkoop aangekondigd van haar aandeel in Fosbury aan het in New York gevestigde Verve Mobile. SanomaVentures investeerde in mei 2013 in de Utrechtse start-up. In augustus van dat jaar nam Fosbury deel aan TechStars accelerator programma in Austin, Texas, waar het veel internationale aandacht kreeg.

Verve Mobile, het toonaangevende Amerikaanse location-based mobile marketing platform, voltooide de overname van Fosbury in mei en zal de activiteiten van Fosbury in haar eigen productportfolio integreren. Fosbury is een vernieuwer in proximity-based  mobile marketing. Met behulp van haar iBeacon campagne management functionaliteit, helpt Fosbury winkeliers en merken om relevante berichten te sturen aan klanten, die activatie en loyaliteit versterken en de kloof tussen mobiele devices en de fysieke retail omgevingen overbruggen.

Door de integratie van Fosbury Apple Passbook en Google Wallet campagne management tools en de bestaande real-time, één-op-één mobile marketing proposities met first-party locatiegegevens van Verve, krijgen  adverteerders een uitgebreid en krachtig overzicht van de aankoopbeslissingen van de consument.