9 december 2015

SBS wint SponsorRing met campagne ‘Samen vieren we Kerst’

SBS heeft 26 november samen met Jumbo de prijs van Sponsor van het Jaar 2015 in de wacht gesleept. Dit gebeurde tijdens de feestelijke uitreiking van de SponsorRingen 2015 in de Kromhouthal in Amsterdam. De SponsorRing is de belangrijkste vakprijs van de sponsorbranche. Jumbo ontving de prijs voor de campagne ‘Samen vieren we Kerst’. 

Een fijne kerst is niet voor iedereen vanzelfsprekend, daarom sloeg Jumbo met een aantal goede doelen de handen ineen om middels coupons kerstgerechten te doneren. Om heel Nederland bekend te maken met deze actie ging Jumbo op zoek naar een mediapartner. De eerste gesprekken startten in de zomer van 2014 om te voelen of SBS goed in staat zou zijn om de verhalen van de goede doelen goed over te kunnen brengen. Dit was direct de aftrap van een hele mooie samenwerking en werd langzaamaan de campagne ‘Samen vieren we Kerst’ tot leven gebracht op landelijke televisie. Dankzij de samenwerking met Sanoma | SBS kwam de campagne terug in items bij Hart van Nederland, Shownieuws, Piets Weerbericht, Surprise Surprise kersteditie en advertorials op Nu.nl.

Genomineerden categorie Maatschappij Sponsorring

Door de alom aanwezige aanpak werd de campagne een groot succes. Zo werden er gezamenlijk bijna 1 miljoen gerechten gedoneerd. Besloten werd deze succesvolle case in te sturen voor de Sponsorring in de categorie ‘Maatschappij’. De genomineerden waren naast Jumbo ‘Samen vieren we Kerst’: KPN Mooiste Contact Fonds, KNGU & Nijntje, NS – Supporter van Bewegen en Ouderenfonds & AH Z-Limburg. De jury verkoos de campagne van Jumbo als winnaar van die categorie.

Meer informatie over SBS? Ga naar www.adverterenbijsbs.nl/.