3 oktober 2012

Scholieren.com krijgt nieuw fundament

De huiswerksite Scholieren.com, met maandelijks twee miljoen unieke bezoekers, is totaal vernieuwd. Met ook nieuwe advertentieposities. Sanoma exploiteert de website in haar 3rd Party Netwerk.

Scholieren.com is een begrip onder Nederlandse en Vlaamse scholieren, met een naamsbekendheid van respectievelijk 85% en 78%. Zodra scholieren op zoek gaan naar info voor hun huiswerk, weten ze de site te vinden.

Scholieren.com blijft er puur voor en door de Nederlandstalige middelbare scholier die bezig is met z’n huiswerk. De ambitie zit niet in het vergroten van het unieke bereik, we willen scholieren redenen geven om vaker langs te komen,” legt uitgever Simon Steenhuis uit. “De nieuwe site bevat handige nieuwe functies, is visueler en overzichtelijker, maar belangrijkst: het biedt een sterk fundament om de komende jaren op voort te bouwen.”

Jeroen Berkhemer, productmanager 3rd Party Netwerk Sanoma Media: “Scholieren.com is een unieke website uit onze portfolio met zo’n twee miljoen unieke bezoekers in de leeftijdscategorie 12 tot 19 jaar. Ik ben erg blij met deze ontwikkeling; de bezoekers kunnen nu nog makkelijker door de site navigeren. Bovendien biedt de nieuwe site nog meer en subtielere advertentieposities.”