Afgelopen maandag doorbrak SCOUPY, Nederlands grootste marketing- en activatieplatform voor boodschappers, een magische grens. Meer dan €10.000.000,- is inmiddels aan consumenten uitgekeerd door middel van cashbacks. “Een enorme mijlpaal” stelt Valentijn Bras, founder en CEO van SCOUPY. “In minder dan drie jaar tijd zijn er meer dan 7 miljoen cashback-aanvragen uitbetaald en afgelopen maandag zijn we de mijlpaal van 10 miljoen euro aan uitgekeerde cashbacks gepasseerd. En dan te bedenken dat we eigenlijk nog maar net begonnen zijn: ons platform groeit nog steeds knetterhard, zowel in deelnemende consumenten als in aanbod van A-merken.”
Onlangs werd bekend dat Sanoma haar belang in SCOUPY verder heeft vergroot en dat de oprichters van SCOUPY zich vanaf september vooral gaan richten op internationale expansie van het platform. Per 1 september 2018 gaat Maurits Priem, nu nog Commercieel Directeur Benelux bij Essity, aan de slag als nieuwe Managing Director bij SCOUPY.
Van Zendium naar zeven miljoen cashbacks
Van de 2.000.000 unieke Scoupy-gebruikers maakt meer dan 70% gebruik van de gratis app, de overige gebruikers hebben zich via de website aangemeld. Hoe het vervolgens werkt is simpel: Consumenten kunnen wekelijks geselecteerde producten goedkoop of zelfs helemaal gratis proberen. Onafhankelijk van waar zij hun aankoop doen, ontvangen zij (binnen 48 uur) het verschil tussen actie- en aankoopbedrag op hun bankrekening teruggestort. Hiervoor moet dan wel een foto van de kassabon worden geüpload. Bras: “De allereerste Scoupy-cashback-actie, medio 2015, was voor een tube Zendium tandpasta. Inmiddels zijn we honderden A-merken en 7 miljoen uitgekeerde cashbacks verder. Het is fantastisch dat consumenten ons wekelijks weten te vinden en dat we zó hard blijven groeien”.
Share: