https://www.youtube.com/watch?v=ajb4Y7jeZbA

14 januari 2015

SCOUPY komt met De Nationale Cashback Weken

Na de succesvolle soft-launch van de afgelopen maanden met onder andere Wilkinson Sword, Kwekkeboom, Tjolk en DE Senseo in het supermarktkanaal, zet Nederlands’ grootste local marketing app SCOUPY nu vol in op haar nieuwe Cashback-propositie.

Om deze nieuwe tool onder de aandacht van het grote publiek te brengen, komt SCOUPY, een van Sanoma’s Ventures, in het eerste kwartaal van 2015 met een grootschalige, landelijke introductiecampagne: De Nationale Cashback Weken. Tien A-merken uit verschillende FMCG categorieën krijgen de mogelijkheid om geld-terug-acties in het supermarktkanaal uit te zetten via de SCOUPY-app.

Concept in video uitgelegd

Diverse grote FMCG merken hebben hun deelname hieraan inmiddels bevestigd. Voor de campagne zullen  onder andere TV, POS- en printmedia worden ingezet. Het gehele concept wordt uitgelegd in een video.

Grote voordeel voor de consument: overal dezelfde korting

“Het grote voordeel voor consumenten zit ‘m in het feit dat je voor de korting op jouw favoriete product niet meer per se naar één supermarktketen toe moet. De korting is overal te krijgen waar het product verkocht wordt,” zegt Valentijn Bras, directeur van SCOUPY. “De gratis app en website van SCOUPY tonen de consument – location based – alle winkels waar het product of merk verkocht wordt. De consument ziet de aanbieding en schaft het product aan in een winkel naar keuze, waarna hij in drie simpele stappen, via diezelfde app of website binnen 48 uur het aankoopbedrag terugkrijgt.”

Grote voordelen voor fabrikanten, merken én retailers

“Voor de partijen in de keten zijn er eigenlijk alleen maar voordelen,” zegt Bras. “Alle verkooppunten kunnen meedoen, zonder dat daar specifieke afspraken tussen retail en fabrikant voor gemaakt moeten worden of kassa’s moeten worden geprogrammeerd. De actie is bovendien in aantal en op elk moment heel flexibel aan te passen.” De gehele handling wordt door SCOUPY verzorgd, inclusief communicatie met de consument en real time rapportage. De rapportage geeft inzicht in bereik en resultaat, in wie, wat, waar heeft aangeschaft. “Dat opent dus ook weer tal van mogelijkheden op het vlak van opvolging”, geeft Bras aan.

Zo werkt Cashback via de Smartphone:

  1. In de gratis SCOUPY-app vindt de consument de cashback-coupon, activeert deze en maakt een foto van de aankoopbon.
  2. Deze wordt gekoppeld aan de profielgegevens van de geregistreerde SCOUPY-gebruiker en door de gebruiker aangevuld met het rekeningnummer. Daarna worden de gegevens simpel opgeslagen en verzonden ter verificatie.
  3. Binnen twee werkdagen wordt het geld teruggestort op de rekening van de gebruiker.

Over SCOUPY

Via de website en de app van SCOUPY volgen consumenten hun favoriete merken, retailers, restaurants en winkels. Met een slim notificatiesysteem informeert SCOUPY hen direct over alle relevante online en offline nieuwtjes en voordeelacties van hun favorieten via e-mail of telefoon. De mobiele app is te gebruiken op zowel iOS- als Android apparaten.
 
http://www.scoupy.com

Voor meer informatie over deelname: Valentijn Bras, valentijn@scoupy.nl, 06 46746460 of Auke Boersma, CCO, auke@scoupy.nl, 06 11619000.

Meer over SanomaVentures

Kijk op de website voor meer informatie over SanomaVentures.