6 november 2014

Scoupy lanceert mobiel cashback systeem

Scoupy, een deelneming van Sanoma met meer dan 750.000 geregistreerde gebruikers, lanceert een cashback systeem voor de smartphone. Zonder tussenkomst van de retailer krijgt de consument binnen 48 uur het geld van de actie-aankoop teruggestort.

Cashback en sampling zijn traditioneel geliefde instrumenten om consumenten kennis te laten maken met een (nieuw) product. Het is een effectief middel, maar tegelijkertijd vaak ingewikkeld en kostbaar voor zowel consument als marketeer.  Met het cashback systeem van Scoupy voor de smartphone is het niet langer nodig om afspraken met retailers te maken; alle verkooppunten kunnen eenvoudig deelnemen. Een actieverpakking is evenmin nodig. Zo kan er aanzienlijk worden bespaard op kosten voor handling en verpakking.

Beschikbare acties in voordeel-app Scoupy

Consumenten kunnen in drie eenvoudige stappen geld terugkrijgen op hun aankopen:

  1. De beschikbare acties worden op basis van verkooplocaties en op merkniveau gecommuniceerd in de voordeel-app van Scoupy. 
  2. De consument koopt het product vervolgens voor de normale winkelprijs in een winkel naar keuze. 
  3. Met de digitale coupon in de Scoupy-app wordt een foto gemaakt van de aankoopbon die direct wordt geüpload. De bon wordt vervolgens gekoppeld aan de profielgegevens van de Scoupy-gebruiker en aangevuld met het bankrekeningnummer. Binnen 48 uur wordt het geld teruggestort op de rekening van de gebruiker.

De activatie van consumenten gebeurt onder andere via Location Based push notificaties en e-mail marketing. Een additionele mediapackage is breed beschikbaar om de actie een boost te geven. Dit kan door instore advertising in samenwerking met Centercom in te zetten bij 450 supermarkten en 120 top winkelcentra in heel Nederland en met Location Based banners op onder andere NU.nl en de doelgroepclusters van Sanoma.

Inzicht in verloop van campagne

Scoupy levert een Full Service afwikkeling oplossing die de complete en directe communicatie met iedere consument in iedere stap verzorgt. De marketeer ontvangt een volledig inzicht in wie, wat, waar heeft aangeschaft, op retailer- en regionaal niveau. Dit kan worden gebruikt voor follow up campagnes, incentive voor herhalingsaankoop en questionnaires en onderzoek. Voor de afrekening wordt een gedetailleerde onderbouwing van de uitbetalingen aangeleverd.

Scoupy en jij

Wil je meer weten over de mogelijkheden die Scoupy voor jouw bedrijf heeft? Neem contact op met Scoupy, Auke Boersma, Chief Commercial Officer, +31 (0)20 4609098, auke@scoupy.nl, www.scoupy.nl.