29 mei 2018

SCOUPY lanceert ‘Scout’; Schap- & Storechecks met landelijk bereik

Voor diverse opdrachtgevers heeft het grootste marketing- en activatieplatform voor FMCG met ‘Scoupy Scout’ een nieuwe propositie gelanceerd, die in meerdere opzichten zeer effectief blijkt te zijn. In korte tijd werden door gebruikers van de Scoupy-app een paar duizend winkelschappen gecheckt op aanwezigheid, correcte prijs en presentatie van producten van opdrachtgevers. “Crowdsourcing blijkt een verbluffend snel en effectief middel”, meldt Valentijn Bras, CEO en founder van SCOUPY. 

De presentatie van een product en/of merk in het schap kent voor fabrikanten een zeer hoge prioriteit. Targets als zichtbaarheid, verkrijgbaarheid en prijs vervangen bij veel commerciële professionals in FMCG doelstellingen als omzet en volume. In de laatste jaren neemt de strijd om dure schapmeters hevig toe. Kijkende naar de kostbaarheid en complexiteit van Storechecks en de genoemde veranderingen in het veld heeft SCOUPY haar propositie ‘Scoupy Scout’ ontwikkeld en gelanceerd. “Aan Scoupy-gebruikers wordt gevraagd een bepaald product te ‘scouten’ in hun favoriete (lokale) supermarkt. Middels de Scoupy-app kunnen deelnemers het product lokaliseren en een aantal simpele vragen beantwoorden. Daarbij kunnen ook omliggende producten worden meegenomen, waardoor de marketeer snel en super concreet inzicht krijgt in de status van de instore prestaties, landelijk, regionaal of op retailerniveau”, aldus Bras. Consumenten worden beloond middels een gratis product (via cashback direct mee te nemen uit de supermarkt) en kunnen het product dus meteen uitproberen. In sommige gevallen vergoed SCOUPY ook een cashbedrag via de app. Een win-win model voor zowel consument als klant, omdat naast ‘scouten’ ook productervaring wordt opgedaan.

Scoupy Scout is direct landelijk effectief. Een recente Scoupy Scout-actie presteerde het binnen drie dagen maar liefst 85% van alle Nederlandse supermarkten te checken. Een online rapportagetool biedt klanten de mogelijkheid om actiematig, snel en doelgericht inzicht te krijgen in aanbod, aanwezigheid én de inzet van concurrerende merken. Afhankelijk van de hoeveelheid te ‘Scouten’ winkels is dit al mogelijk vanaf €3,- per locatie. Neem voor meer informatie contact op met sales@scoupy.com.