12 februari 2015

Social1nfluencers gaat samenwerking aan met SBS en Sanoma

Vandaag maakte CEO Sanoma/SBS Peter de Mönnink tijdens het MWG-congres bekend dat SBS Broadcasting en Sanoma een intensieve samenwerking aangaan met het Multi Channel Network (MCN) Social1nfluencers. Hiermee heeft SBS een belangrijke stap gezet in de uitbreiding van haar multimediale bereik. David Vink, Chief Digital Officer SBS Broadcasting en Daan Sip, managing director en founder van Social1nfluencers, zullen verantwoordelijk zijn voor de samenwerking, strategie en richting die Social1nfluencers samen met SBS en Sanoma ingaat.

CEO Peter de Mönnink is verheugd over de nieuwe samenwerking: “MCN’s hebben de toekomst. Met de fanbase en het bereik van de creators van Social1nfluencers spreken we in een keer een grote doelgroep aan die steeds vaker videocontent online bekijkt. Deze stap past bij de strategie en visie die SBS Broadcasting en Sanoma hebben om hun multimediale bereik uit te breiden.”

Oprichters van Social1nfluencers Daan Sip en Niels Verhoeven zien met deze samenwerking een kans om de nummer 1-positie in MCN-land te verstevigen, de groei van hun bedrijf en de populariteit van hun creators verder uit te bouwen. Met SBS Broadcasting hebben ze de juiste match. Daan Sip: ”De samenwerking met SBS en Sanoma is in onze ogen de perfecte match voor onze creators. Zeker gezien het grote multimediale bereik dat de domeinen van SBS en Sanoma onze creators kunnen bieden, zoals bijvoorbeeld het vrouwendomein voor onze vrouwelijke creators en Veronica voor onze mannelijke creators. Daarnaast zal een investering in de onderneming verdere groei en professionalisering van onze creators mogelijk maken. We hebben zeer veel vertrouwen in deze samenwerking en gaan samen hele mooie dingen maken.”

SBS Broadcasting heeft een belang genomen in Social1nfluencers. Naast de intensieve samenwerking verandert er in de praktijk weinig in de dagelijkse werkzaamheden. Het bedrijf blijft opereren vanuit het huidige kantoor met Sip en Verhoeven aan het roer. David Vink, Chief Digital Officer SBS Broadcasting, zal de liaison zijn tussen de twee bedrijven. Vink: “Dit is een logische stap in de multimedia strategie van SBS en Sanoma. Multichannel networks vormen een waardevolle uitbreiding op onze portfolio. Met name de innovatieve- en creatieve cultuur van Social1nfluencers maakt hen zo uniek en die willen we graag omarmen.”

Social1nfluencers

Social1nfluencers (Certified Partner YouTube) is een jong en innovatief bedrijf dat in Nederland voorop loopt in online videocontent. Dankzij het eigen netwerk van populaire videomakers op Youtube, de kennis over het medium en de faciliteiten, voorzien zij in een steeds groter wordende behoefte van zowel creators als merken. Social1nfluencers helpt deze creators door hen te laten groeien in populariteit en te koppelen aan relevante merken. Daarnaast ontwikkelen ze online video strategieën en branded videocontent voor merken die binnen YouTube op een aansprekende en effectieve manier hun doelgroep willen bereiken. Bekende namen die verbonden zijn aan Social1nfluencers zijn onder anderen StukTV, Beautygloss, Fijnevrienden, Foodgloss, Disfordazzle, Misslipgloss, Teskuh en vele anderen.