1 mei 2014

Startpagina Search biedt interessante advertentiemogelijkheden

Startpagina Search heeft een redactie die zoekresultaten cureert, filtert en overzichtelijk presenteert aan haar gebruikers. Hiermee bieden we de Startpagina-gebruiker overzicht en relevantie in hun zoekresultaten. Dit biedt interessante mogelijkheden voor adverteerders. Nu ook op mobiel.

Zoeken op het internet is soms onnodig onoverzichtelijk. Probeer maar eens informatie te zoeken over energie (prijzen, partijen en vergelijkers). Het woord ‘energie’ levert maar liefst 71,3 miljoen resultaten op, ondanks dat er niet zoveel Nederlandse partijen zijn. Startpagina Search heeft een redactie die zoekresultaten cureert, filtert en overzichtelijk presenteert aan haar gebruikers. Alleen betrouwbare en relevante resultaten komen in beeld. Zo sturen we de Startpagina-gebruiker sneller naar het juiste zoekresultaat. Of het nu om vakantie, verzekeringen of mode gaat.

Startpagina trekt dagelijks zo’n 800.000 bezoekers, die meer dan 1 miljoen zoekopdrachten uitvoeren. Op basis van deze ingevoerde zoekopdrachten toont Startpagina Search een door de redactie handmatig samengestelde lijst met zoekresultaten (curated search). Binnen Startpagina kan er zowel op CPC (Cost per Click) als op CPS (Cost per Sale) basis worden afgerekend.

Advertentiemogelijkheden

Plaatsingen bij generieke zoekopdrachten geven adverteerders de gelegenheid om de Startpagina-gebruiker op een moment te bereiken, waarop interesse en koopbereidheid het grootst zijn. Daarbij biedt Startpagina Search adverteerders de mogelijkheid een eigen pagina te vullen, te branden en af te stemmen op de gebruikers van Startpagina voor optimaal resultaat. De adverteerder kan op deze manier verschillende producten laten zien, speciale acties weergeven en marketingcampagnes in tekst en beeld overbrengen.

Gebrande landingspagina

Startpagina wil adverteerders constant relevant en converterend verkeer leveren. Dit doen we door samen met adverteerders in te spelen op trends en seasonality en de plaatsingen voortdurend te optimaliseren en uit te breiden. Met een aantal adverteerders heeft Startpagina inmiddels deze trajecten lopen. Voorbeelden van adverteerders met uitgebreide en gebrande landingspagina zijn Booking.com en T-mobile.

Door de inzet van uitgebreide generieke en branded plaatsingen binnen Startpagina Search, verhogen we de CTR en conversies voor deze adverteerders aanzienlijk. Startpagina biedt met de homepage en de zoekmachine de mogelijkheid om de gebruiker zowel in de oriëntatie- als aankoopfase te bereiken.

Curated Search maakt zoekresultaten nog relevanter

Bij Startpagina Search worden door een redactie zoekresultaten gecureerd en gefilterd. Alleen betrouwbare en relevante resultaten verschijnen in beeld. Zo sturen we de Startpagina-gebruiker sneller naar het juiste zoekresultaat. Of het nu om vakantie, verzekeringen of mode gaat. Dit biedt voor adverteerders de mogelijk om de Startpagina-gebruiker op een moment te bereiken, waarop de koopbereidheid het grootst is. De homepage en de zoekmachine bieden de mogelijkheid om de gebruiker zowel in oriëntatie- als aankoopfase te bereiken en zijn zo continue als gids aanwezig in de aankoopfunnel, en op elk device.

Samenwerking met De Telefoongids

Startpagina Search is een samenwerking met De Telefoongids aangegaan, nu zijn ook de resultaten beschikbaar van bedrijven door het hele land. Deze resultaten vindt de gebruiker wanneer hij/zij zoekt op type bedrijf in combinatie met plaatsnaam, bijvoorbeeld: Loodgieter Amsterdam. De komende maanden zullen nog meer bedrijven worden toegevoegd.

Contact

Benieuwd wat Startpagina voor jouw merk kan betekenen? Bekijk voor meer informatie de factsheet of neem voor een op maat gemaakt voorstel contact op met het Startpagina Salesteam via sales.directories.nl@sanoma.com.