11 september 2014

Startpagina Search nu ook op dochterpagina’s en Overzicht.nl

Na de succesvolle introductie van het nieuwe zoeken op de tablet- en mobiele versie van Startpagina, waarbij de redactie content cureert, is het nu de beurt aan 6.000 dochterpagina’s en Overzicht.nl. “Tevens zijn we aan het kijken hoe we deze vorm van curated search nog breder binnen – en buiten – het Sanoma-netwerk kunnen uitrollen,” aldus Merel Gianotten, manager directories Sanoma.

Startpagina Search

Startpagina en haar netwerk stellen de human touch centraal. Zo is een redactie verantwoordelijk voor de content op de site, waardoor de bezoeker altijd betrouwbare en relevante links te zien krijgt. Deze human touch heeft Startpagina sinds eind 2012 ook aan haar zoekmachine toegevoegd, Startpagina Search. Zo maakt de redactie een voorselectie in de zoekresultaten en krijgt de gebruiker een nog relevanter overzicht. Daarbij wordt de dekking – de hoeveelheid gecureerde resultaten op zoekopdrachten – binnen Search dagelijks verbreed en geoptimaliseerd, waardoor de activiteit toeneemt.

                       “Het was dan ook een logische stap om Startpagina Search ook binnen het dochternetwerk en Overzicht.nl uit te rollen. En straks bij andere merken. Ook daar kunnen wij nog meer relevantie bieden. Het mooie is, dat wij in staat zijn op elk domein de search content te differentiëren, aan te passen aan de gebruiker,” vervolgt Merel Gianotten.

Goed gevonden

En merkt Startpagina dat ook? Merel Gianotten: “De eerste resultaten zijn veelbelovend. Sinds de lancering van Search op Overzicht.nl blijft het aantal clicks per bezoeker dagelijks stijgen. En ook binnen het dochternetwerk stijgt het aantal gebruikers van Startpagina Search gestaag. Hier zien we bijvoorbeeld een stijging van 18% in clicks binnen Search.  Interresant gegeven is dat het percentage bezoekers dat gebruik maakt van de getoonde gecureerde resultaten gelijk is aan Startpagina zelf. De toevoeging van Search aan het dochternetwerk en aan Overzicht.nl blijkt ook hier van toegevoegde waarde.
Waar dan vooral op gezocht en doorgeklikt wordt? Deze periode oriënteren de gebruikers zich vast op de herfstvakantie en wintersport. En de mensen die nog in een nazomer geloven, bekijken het landelijke fietsenaanbod.”

Contact Startpagina

Benieuwd wat Startpagina voor jouw merk kan betekenen? Bekijk voor meer informatie de factsheet of presentatie. Je kunt ook contact opnemen voor een op maat gemaakt voorstel met het Startpagina Salesteam via sales.directories.nl@sanoma.com.