4 juli 2013

Steel de show op de Amsterdam Fashion Week

Je merk verrassend promoten bij een groot modepubliek? Bij een groot mode-event? Sanoma en SBS6 presenteren: de Full Media Fashion propositie. Voor de Amsterdam Fashion Week.

Sanoma is deze zomer voor de twaalfde keer op rij een exclusieve mediapartner van Amsterdam Fashion Week. Partnership houdt in dat we aan de ene kant het evenement mede mogelijk maken. Anderzijds ondersteunen we Nederlands modetalent en samen met Amsterdam Fashion Week maken we dit mode-evenement toegankelijk niet alleen voor modeprofessionals maar ook voor de consument. De nadruk ligt daarbij op het slaan van bruggen tussen creativiteit en commercie en tussen de merken en de consument.

Het fashion- en beautydomein is een van de grootste domeinen voor Sanoma en de ambitie is om dit verder te ontwikkelen. Het partnership met Amsterdam Fashion Week maakt deel uit van de groeistrategie. De samenwerking wordt steeds meer geïntensiveerd. In juli dit jaar neemt Sanoma naast het officiële catwalk programma ook actief deel aan het openbare programma, Fashion Week Downtown.

Official Catwalk Programma
Tijdens het evenement tonen gevestigde Nederlandse ontwerpers en nieuw talent hun allernieuwste collecties. We adopteren met Sanoma shows van jonge talentvolle Nederlandse ontwerpers, die we op deze manier ook in de gelegenheid stellen in Nederland te showen. Tijdens de komende editie van Amsterdam Fashion Week zal weekly fashion glossy Grazia een show van de jonge talentvolle designer Winde Rienstra  presenteren.

Fashion Week Downtown
Downtown is hét openbare programma van Amsterdam Fashion Week. Downtown vindt het gehele jaar plaats en is geïntegreerd in het Official Catwalk Programma. Tijdens het Fashion Weekend, een tweedaags voor het publiek toegankelijk evenement, heeft iedereen de kans om front row en gratis een echte Pop-Up catwalk bij te wonen. Op supersnel uitgerolde pop-up catwalks bij de musea op het Museumplein tonen modellen winkelcollecties van talentvolle ontwerpers. De acht pop-up catwalks worden mede mogelijk gemaakt door de Sanoma glossy’s Beau Monde, FAB, Grazia, Marie Claire en Nouveau, die daarmee talentvolle Nederlandse ontwerpers een kans bieden om in de spotlights te staan. De consument kan al deze shows vanaf front row beleven.

Live op Styletoday
De fashion shows van het Official Catwalk Programma worden live gestreamd op Styletoday, het online fashion- en beautyplatform van Sanoma. Styletoday doet ook dit jaar weer uitgebreid verslag van Amsterdam Fashion Week en focust zich in het bijzonder op fashionista’s die de shows bezoeken. Alle kanalen worden ingezet – site, Facebook en Twitter – om de bezoeksters een uniek kijkje in de wereld van Amsterdam Fashion Week te geven.

Full Media Fashion propositie
Sanoma en SBS zetten gezamenlijk extra krachtig in om fashion & beauty nog sterker te claimen. De samenwerking tijdens de afgelopen januari editie en de komende zomer editie van Amsterdam Fashion Week is hiervan een mooi voorbeeld. Vanuit Sanoma zijn de glossy’s van Sanoma aanwezig tijdens deze modeweek, de camera’s van SBS6 draaien de hele week om voor zowel Shownieuws als het speciale blog SBS6.nl/fashionweek en de sociale kanalen verslag te doen van dit mode-event.

Sanoma en SBS hebben gezamenlijk een Full Media Fashion propositie ontwikkeld. Met dit full media concept zorgen we ervoor dat het publiek eersterangs zit en het evenement kan ervaren als nooit tevoren: waar, wanneer en hoe onze gebruikers het wensen. De krachtenbundeling van Sanoma en SBS maakt het mogelijk een groot bereik aan vrouwen te realiseren.

Van Sanoma
In de Full Media Fashion propositie van Sanoma staan modeglossy Grazia en online platforms NU.nl, Styletoday.nl, Fashionchick.nl en Grazia.nl centraal. Dagelijks berichten online redacteuren en bloggers over de catwalk shows, streetstyle en de aanwezige celebrity’s. Alle kanalen worden ingezet – site, mobile, Facebook en Twitter – om de fashion & beauty minded consument een uniek kijkje in de wereld van Amsterdam Fashion Week te geven.

Van SBS6
In de Full Media Fashion propositie van SBS6 staat Shownieuws (tv, online en social) centraal, en wordt vanuit het blog SBS6.nl/fashionweek gepost over alle ins en outs van Amsterdam Fashion Week. Via dagelijkse reportages in Shownieuws maar ook fotoreportages en exclusieve video’s, met Leco van Zadelhoff als gastheer van het blog, update SBS6 haar publiek over de fashion shows, backstage en front row, de catwalk en uiteraard de bezoekers van de shows (streetstyle).

Met dit format bieden we een platform voor high-end fashionmerken en merken die zich graag willen liëren aan fashion. Wij denken mee en maken graag creatieve mediaplannen. Contact voor meer informatie en vragen over de propositie: Evguenia Trounova, B2B Marketeer Fashion, evguenia.trounova@sanoma.com.

Gratis kaarten?
Op dinsdag 16 juli 2013 presenteert Grazia tijdens Amsterdam Fashion Week een show van Winde Rienstra en je kunt er bij zijn! Wil je vanaf front row de nieuwste collectie van Winde bekijken? Geef antwoord op onderstaande vraag en maak kans op twee kaarten voor deze show!

Vraag: Welke show heeft Grazia gepresenteerd tijdens de 16e editie van Amsterdam Fashion Week?

Antwoorden:
1. Elise Kim
2. Claes Iversen
3. SIS by Spijkers en Spijkers

Stuur je antwoord naar b2bcommunicatie.nl@sanoma.com